بازگشایی مدارس و شروع سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰

آئین نواخته شدن زنگ مدرسه با حضور رئیس‌جمهور و وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مجازی رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش و همزمان با بازگشایی مدارس در سراسر کشور در مدرسه نوجوانان در منطقه ۴ تهران نواخته شد.

در پی مراسم بازگشایی وزیر آموزش و پرورش گزارشی را در حضور مجازی رئیس‌جمهور ارائه کرد و در ادامه زنگ آغاز مدرسه توسط حاجی میرزایی نواخته شد.

در ادامه این برنامه رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس با دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها ضمن تبریک سال تحصیلی به همه دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها اضافه کرد، محضر معلمین عزیز عرض می کنم امسال رسالت و وظایف سخت‌تر و سنگین‌تری بر دوش همه شما عزیزان و فداکاران صحنه علم و دانش و پیشرفت و تعالی کشور است.

رییس جمهوری با با تاکید بر اینکه دوگانگی سلامت و آموزش و دوگانگی خانه و مدرسه نادرست است، گفت: بعد از هفت ماه تعطیلی مدارس سراسر کشور آغاز سال تحصیلی جدید رنگ و بوی دیگری خواهد داشت. امسال با مسئولیت سخت‌تر و سنگین تر بار آموزش دانش آموزان سراسر کشور را بر دوش می‌گیریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی افزود: معلمان عزیز، مدیران، ‌مدارس، همه مقامات مسئول وزارت آموزش و پرورش و همه ما امسال در یک آزمون بزرگی قرار گرفتیم تا وظیفه‌مان را دقیق‌تر و سخت‌تر از سال‌های گذشته به انجام برسانیم. برای ما بسیار مهم است که در کنار زندگی مردم و حیات جامعه و سلامت مردم و جامعه روند علم و دانش و آموزش در کشور جریان داشته باشد.

رییس دولت تدبیر و امید افزود: امروز علم و دانش آغاز می‌شود تا بگوییم که آموزش در کشور ما در سخت‌ترین شرایط تعطیل نخواهد شد. ما در هشت سال جنگ تحمیلی آموزش را تعطیل نکردیم. روزهای سخت بمباران در شهرها آموزش را تعطیل نکردیم و دانش‌آموزان ما علیرغم سختی‌ها آموزش خود را در مدارس آموختند و یاد گرفتند.

وی با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی، آموزش سبک و سیاق جدیدی به خود می گیرد، گفت: کوتاه کردن و خلاصه کردن آموزش و کپسولی کردن آموزش وظیفه سومی است که امسال به دوش معلمان است، آموزش با بهترین و شیواترین بیان در کمترین زمان، اساس آموزش امسال است؛ آموزش امسال با سال‌های دیگر متفاوت است.

رییس دولت تدبیر و امید با آرزوی سالی پر از شکوفایی، حرکت در مسیرعلم و دانش، انضباط و دقت برای سلامت برای همه دانش آموزان کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم معلمان، مدیران و خانواده‌ها آنچنان در سلامت فرزندان خود کوشا باشند که هیچ مشکلی در هفته‌ها و ماه‌های آینده در مدارس کشور بوجود نیاید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا