رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی جنگلی منطقه بابلکنار

رییس کل دادگستری استان مازندران از رفع تصرف ۳۱ فقره اراضی جنگلی به مساحت ۱۳ هکتار در شهرستان بابل خبر داد.

به گزارش ارک خبر به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، محمدصادق اکبری با تبیین نقش قوه قضاییه در صیانت از بیت المال و مقابله با تغییر کاربری اراضی ملی اظهارکرد: در ابتدا با رویکرد پیشگیرانه و سپس رویکرد مقابله ای نسبت به عملیاتی کردن این اهداف  اقدام می کنیم.

وی ضمن اشاره به پیگیری های دادستان شهرستان بابل در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی ملی از رفع تصرف ۳۱ فقره اراضی جنگلی به مساحت ۱۳ هکتار در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به ظرفیت های بالای استان مازندران در زمینه گردشگری و همچنین عدم نظارت دقیق  بر ساخت و سازهای غیر مجاز ، اراضی ملی در معرض تغییر کاربری است.

رییس کل دادگستری استان مازندران تصریح کرد: با توجه به نقش نظارتی و همچنین قدرت اجرایی قوه قضاییه یکی از راه های جلوگیری از تضییع بیت المال و حفظ اراضی ملی ورود دادستان ها و روسای دادگستری به این مسئله و مقابله و برخورد جدی با حفظ موازین قانونی است.

اکبری با بیان اینکه برخورد با زمین خواران و تغییرکاربری‌های غیرمجاز به طور جد در دستور کار دستگاه قضایی استان است، خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در زمینه ساخت و ساز بنا یا دیوارکشی در اراضی ملی و زراعی مراتب  را به روسا و دادستان حوزه قضایی مربوطه اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا