تاخیر 5 ساعته هواپیمایی آتا، مسافران را در فرودگاه تبریز خمشگین کرد

خبرگزاری ارک ـ حمل و نقل ـ همه جای دنیا صنعت حمل و نقل هوایی نقش بسزایی در کاهش زمان سفر و امنیت مسافران دارد. حتی  شرکت‌های هواپیمایی در بسیاری موارد بابت تاخیراتشان هزینه‌هایی را متقبل شده و به مسافران پرداخت می‌کنند. اما در ایران نه تنها هزینه‌ای پرداخت نمی‌‌شود بلکه مسافران هم هرگز طلب خسارت نکرده و از حق خود بی‌خبرند.
به گزارش CHN، روز گذشته (جمعه 17 مرداد)، پرواز شماره 5205 هواپیمایی آتا 5 ساعت تاخیر داشت این در حالی است که قرار بوده پرواز راس ساعت 21.10 انجام شود ساعت 2.15 بامداد روز شنبه انجام شده است.
یکی از مسافران در گفت و گو با CHN، نه تنها ناراحتی خود را از این پرواز اعلام کرد بلکه رفتار نه چندان خوشایند مسئولان این پرواز را مهمتر از تاخیرات دانست و گفت: « اول قرار بود راس ساعت 21.10 پرواز داشته باشیم بعد به 22.30 سپس به 00.30 و در نهایت به 2.15 تغییر یافت.»
به گزارش CHN، این تاخیر در حالی اتفاق می‌افتد که پیش از این مدیر عامل آتا گفته بود بابت تاخیرات صورت گرفته متحمل پرداخت یک میلیارد تومان شدیم.
این مسافر با اشاره به این‌که تا به امروز 3 بار با هواپیماهای آتا پرواز داشته و هر سه بار هم تاخیرات 5 ساعته این هواپیما داد مسافران را درآورده است افزود: «مسئولان این شرکت هواپیمایی به هیچ عنوان پاسخگوی مسافران نبودند و این موضوع بسیاری را در فرودگاه خشمگین کرد.
به گزارش CHN، در صورتی که تاخیرات از یک حدی بگذرد یکی از مهمترین و بهترین قوانینی که در صنعت حمل و نقل ریلی ـ مسافری حاکم است پرداخت نیمی از بهای بلیت به مشتریان است اما شاید اگر این قانون را در صنعت حمل و نقل هوایی ایران نیز اجرایی می‌کردند شاهد تاخیر کمتری بودیم.
منبع:خبرگزاری میراث فرهنگی
دکمه بازگشت به بالا