مجموعه تئاتر شهر تبریز گشایش یافت

خبرگزاری ارک، مجموعه‌‌ی تئاتر شهر آذربایجان‌شرقی در شهر تبریز لحظاتی پیش با حضور “سیدمحمدحسینی” وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی هنرمندان این استان گشایش یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این آیین که امروز پنجم مرداد انجام شد “احمد علیرضابیگی” استاندار آذربایجان‌شرقی، “علی داننده” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، “حمید شاه‌آبادی” معاون امور هنری وزیرارشاد و جمعی از هنرمندان آذربایجان‌شرقی نیز حضور داشتند.
ظرفیت این مجوعه هنری در سالن اصلی 212 نفر،‌ پلاتو 60 نفر و بلک‌باکس 70 نفر است.
یادآور می شود، تئاتر شهر تبریز در کنار خانه تئاتر، به عنوان قدیمی‌ترین بنای ساختمان تئاتری استان و محل دائمی دبیرخانه جشنواره تئاتر استان نیز به شمار می‌آید.
دفتر انجمن هنرهای نمایشی در این ساختمان مستقر بوده و این مکان محلی برای ارتباط با هنرمندان و شعبات انجمن هنرهای نمایش سطح استان محسوب می‌شود.
فعالیت بالغ بر پنجاه گروه نمایش رسمی و غیررسمی در این مکان به عنوان پایگاهی برای هنرمندان تئاتر استان نشان دهنده‌ تاثیر این مکان فرهنگی و هنری است.
سیدمحمد حسینی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور شرکت در چند برنامه‌ی فرهنگی و هنری به استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده است.
افتتاح موزه‌ی موقت علما و مفاخر آذربایجان، افتتاح تئاتر شهر تبریز، رونمایی از کتاب “آشنایان ره عشق” ازجمله برنامه‌های سفر وزیر ارشاد به استان آذربایجان‌شرقی است.
دکمه بازگشت به بالا