افزایش ۸ درصدی برداشت برگ سبز چای در کشور/ ۱۱۲ هزار تن خریداری شد

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به افزایش هشت درصدی برداشت برگ سبز چای از باغات استان های گیلان و مازندران، گفت: بیش از ۱۱۲ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،حبیب جهانساز امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمارها امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش هشت درصدی در برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصدی برگ‌های برداشت شده از نوع درجه یک هستند، گفت: تاکنون نیز ۱۱۲ هزار و ۵۱۸ تن برگ سبز چای از چایکاران استان‌های گیلان و مازندران خریداری شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه ارزش ریالی این میزان برگ چای خریداری ۴۴۷ میلیارد تومان است، افزود: از این میزان ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران به حساب آنها واریز شده است.

وی با بیان اینکه برداشت چای از باغات شمال کشور تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت، گفت: پیش بینی می‌شود در مدت باقی مانده بیش از ۱۵ هزار تن برگ سبز چای دیگر در استان‌های گیلان و مازندران برداشت شود.

جهانساز همچنین به مشارکت ۱۶۰ کارخانه چای سازی در دو استان مذکور برای تولید چای خشک اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۲۵ هزار و ۳۱۶ تن چای خشک تولید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا