سالانه ۳۰ درصد از گوشت مرغ تولیدی آذربایجان غربی صادر می شود

مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سالانه ۳۰ درصد از گوشت مرغ تولیدی مازاد استان به سایر استانهای کشور صادر می شود.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا،خلیلی  با اشاره به تولید ۱۰۳ هزار تن گوشت مرغ در استان اظهار کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در کشور ۳۰ تا ۳۱ کیلوگرم و در استان ۲۷ کیلوگرم است و اذربایجان غربی از نظر تولید در این بخش جزو ۱۰ استان پیشتاز کشور است.

وی ادامه داد: علی رغم برخی مشکلات موجود در بخش نهاده های طیور هنوز کاهش تولید در استان در بخش جوجه یک روزه و مرغ گوشتی گزارش نشده است و پیش بینی ها بیانگر تحقق سهم تولیدی پیش‌بینی شده تا پایان سال است.

مدیر بخش طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان۶دارای ۶ واحد کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولیدی بیش از ۹۴ میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در سال، ۱۵ واحد کشتارگاه صنعتی طیور به ظرفیت ۳۹هزار و۵۰۰قطعه در هرساعت، ۲۷ واحد کارخانه خوراک دام و طیور به ظرفیت اسمی ۱۰۳۶ هزار و۵۰۰ تن درسال است.

وی ادامه داد: تعداد ۷۳۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت بیش از ۱۵میلیون و۷۵۰هزارقطعه در دوره و همچنین تعداد ۶۹ واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت بیش از ۲ میلیون وه۷۴هزار قطعه در دوره جزء استان های مطرح و شاخص در صنعت طیورکشور محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا