مساجد محل کنشگری‌های اجتماعی باشند

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در آیین معارفه و تودیع روسای کانونهای فرهنگی مساجد استان اظهار داشت: مساجد باید محل کنشگری‌های اجتماعی باشند.

به گزارش ارک خبر،کمال الدین خداداده رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این نشست اظهار داشت: برای اینکه از ثمرات و برکات مساجد به عنوان یک شبکه‌ی نورانی در جامعه بهره‌مند شویم باید باید نگاه گفتمانی صحیح به این حوزه داشته باشیم.

وی افزود: اگر بنا بر منویات رهبری کار باید تشکیلانی باشد، باید گفت تشکیلاتی ترین مکان مساجد هستند و این هویت تشکیلاتی سبقه‌ای طولانی دارد و در تمام اعصار مساجد محل عبادت و تاثیر و پناهگاه مردم بوده است.

حجت‌الاسلام خداداده با بیان اینکه توانمندسازی نوجوانان و جوانان و آشنایی ایشان با ساختارها و کارتشکیلاتی موضوع بسیار مهمی است، گفت: کار مسجدی تشکیلاتی ترین کاری است که در جوامع انجام می شود.

وی افزود: در نظام ولایی ما برای تجمیع برای یک امر مهم توحیدی همچون نماز جماعت و جمعه معتقد هستیم و پرتکرارترین کلمه در ادبیات مهدویت نیز کلمه‌ی مسجد است از این رو اگر ولایتمداران به دنبال این هستند که زمینه ساز ظهور باشند باید مسجد را در اولویت کارها و فعالیتهای خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام خداداده تصریح کرد: مقام معظم رهبری به مسئله‌ی برقراری مساجد تاکید دارند و براساس منویات ایشان اگر مساجد محل کنشگری های اجتماعی باشد به عنوان مساجد برقرار مطرح خواهد شد و در این صورت خود مردم مساجد را فعال و پویا نگاه خواهند داشت.

وی افزود: کانونهای فرهنگی هنری مساجد از بازوهای برقراری مساجد است و برای تحقق این امر باید فعالیتهای فرهنگی و هنری همچون تقویت گروههای نمایشی،‌گروههای سرود،‌کتابخانه‌ها و دیگر موارد در مساجد اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی تاکید کرد: کار تربیتی مساجد باید در اولویت باشد و الیته این فعالیتها باید با همکاری پایگاههای مقاومت بسیج انجام گیرد.

حجت‌الاسلام خداداده همچنین از همکاری کانونهای فرهنگی هنری مساجد با بنیاد ملی نخبگان خبر داد و گفت: یکی از مراکز شناسایی نخبگان مساجد است.

در این آیین از تلاشهای “مرتضی” شفیعی به عنوان رئیس پیشین کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان تقدیر و حجت‌الاسلام “احمد ذاکری” به عنوان سرپرست جدید این نهاد معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا