راهیابی ۱۱۴ اثر برگزیده به مرحله نهایی سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم»

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۱۴ اثر برگزیده به مرحله نهایی داوری سیزدهمین سوگواره مجازی هنرهای تجسمی « ۷۲ بغض بوم» راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی با بیان این مطلب اظهار کرد: سیزدهمین سوگواره هنرهای تجسمی «۷۲ بغض بوم» حوزه هنری آذربایجان شرقی امسال با توجه به شرایط کنونی جامعه و همچنین شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد که با این حال، آثار فاخر و ارزشمندی از سوی هنرمندان استان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه این آثار با موضوعات نهضت حسینی (ع) و مفاهیم عاشورایی در رثای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، احسان و نیکوکاری، رزمایش کمک مومنانه، مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تولی و تبری در فرهنگ عاشورا و همچنین مدافعان سلامت به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است، ادامه داد: آثار فراوانی توسط مخاطبان و هنرمندان استان به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است که از میان این آثار، ۱۱۴ اثر به عنوان آثار برگزیده به مرحله نهایی داوری راه یافتند.

رئیس حوزه هنری استان در ادامه اظهار کرد: از میان آثار برگزیده به مرحله نهایی نیز، در هر سه بخش (پوستر، نقاشی و خوشنویسی) سه اثر به عنوان آثار منتخب (آثار اول تا سوم) و همچنین سه اثر به عنوان آثار برگزیده توسط هیأت داوران انتخاب می شود.

وی همچنین اظهار کرد: در پایان، آثار منتخب و برگزیده به صورت نمایشگاه حضوری و مجازی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

دکمه بازگشت به بالا