دو ایرلاین به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ بهداشتی اجازه پرواز نگرفتند

رئیس سازمان هواپیمایی گفت: اگر شرکت هواپیمایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، مجوز پرواز دریافت نمی‌کند، ضمن اینکه تا کنون در دو مورد به ایرلاین‌ها مجوز پرواز نگرفته‌اند.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه صبح امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه در حاشیه بازدید از هواپیماها و ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد در راستای بررسی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ناوبری فرودگاه ماهشهر گفت: شبهه‌ای ایجاد شده بود مبنی بر این که فرودگاه ماهشهر ایمنی ندارد، در نتیجه صحبتی با وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران داشتیم و پس از تعطیلی چند ساعته فرودگاه، مقرر شد شرکت فرودگاه‌ها مسئولیت ناوبری فرودگاه‌های عسلویه و ماهشهر را بر عهده بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر مسئولیت ناوبری فرودگاه ماهشهر، بر عهده شرکت فرودگاه‌ها است سایر فرودگاه‌های وزارت نفت نیز، به تدریج به شرکت فرودگاه‌ها واگذار می‌شوند.

معاون وزیر راه درباره پروازهای ترکیه گفت: کشور ترکیه در این باره چندین بار برقراری پرواز داشته است و ما نیز با مجلس و وزارت امور خارجه جلساتی برگزار کرده‌ایم تا مشکل حل شود، اما هنوز برای پروازهای ترکیه خبر قطعی نمی‌دهیم و بهتر است، مردم فعلاً بلیت پروازهای ترکیه را خریداری نکنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه ۲۷ مهرماه نشست بعدی ایران و اوکراین بابت حادثه بوئینگ اوکراینی با حضور دیگر کشورهای ذی‌ربط برگزار می‌شود و رئیس سازمان هواپیمایی نیز در میان هیأت ایرانی حضور دارد، درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت: اگر شرکت هواپیمایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، مجوز پرواز دریافت نمی‌کند، ضمن اینکه ما صدور اخطارها را شروع کرده و تا کنون در دو مورد به ایرلاین‌ها مجوز پرواز نداده‌ایم و اگر تکرار کنند اسامی شرکت‌ها را اعلام می‌کنیم.

دهقانی زنگنه درباره دستورالعمل‌هایی که باید در این زمینه رعایت شود گفت: دستورالعملی به نام دستورالعمل ۱۹۰۰ را اجرا کردیم و شرکت‌های هواپیمایی باید آن را رعایت کنند؛ به نحوی که درون هواپیما هم فرم نظرسنجی توزیع می‌کنیم که مردم می‌توانند با اسکن بارکد فرم آنلاین روی سایت سازمان هواپیمایی، مشکلات خود را مطرح کنند.

وی اظهار داشت: سایت سازمان هواپیمایی و تلفن‌های آن ۲۴ ساعته آن، آماده پاسخگویی به مردم هستند.

این مقام مسئول در سازمان هواپیمایی کشوری، در پاسخ به سؤالی درباره تهویه هواپیما بیان کرد: موضوع تهویه در هر سه دقیقه صحیح نیست؛ بلکه در هواپیماها مرتباً تهویه انجام می‌شود؛ ضمن اینکه در پروازها دمای هوای بیرون و داخل متفاوت است و یکسان نیست.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: دستور داده شده است که زمانی که هواپیما روی زمین است، از موتور کمکی APU استفاده شود که این تهویه را روی زمین هم انجام می‌دهد و قبل از اینکه موتورها خاموش شوند، باید این موتور کمکی روشن شود و در هنگام تاکسی کردن هواپیما و پیاده شدن مسافر نیز، این تهویه باید روشن باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا