انتخاب رشته بیش از ۲۲۹ هزار داوطلب در آزمون ارشد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۲۲۹ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا،فاطمه زرین‌آمیزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه روز سه‌شنبه ۱۷ شهریور ماه سال جاری درخصوص اعلام رشته‌های جدید و اصلاحات مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ و به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌ بودند، ترتیبی اتخاذ شد که متقاضیان بتوانند تا پایان وقت روز گذشته چهارشنبه، ۱۹ شهریور نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی متقاضیان آزمون فوق تا ساعت ۲۴ روز گذشته و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه اخیر به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کردند. همچنین آن دسته از داوطلبانی که قبلا نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌ بودند، می‌توانستند در صورت تمایل نسبت به مشاهده و یا ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: بر اساس آخرین آمار بدست آمده، تعداد ۲۲۹ هزار و ۳۹۷ نفر نسبت به انتخاب رشته در آزمون فوق اقدام کردند.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه برگزار شد و نتایج اولیه این آزمون روز پنج‌شنبه، ۱۳ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و تعداد ۴۲۴ هزار و ۲۷۶ داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مجاز به انتخاب رشته شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا