اعلام اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های بورسیه و دارای شرایط خاص کنکور

سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت، زمان و آدرس محل مصاحبه، معاینه و گزینش رشته‌های تحصیلی بورسیه و دارای شرایط خاص آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ارک خبر، علی صدر روز پنجشنبه با اعلام این خبر گفت: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت از بین متقاضیانی که کدرشته محل‌های دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را انتخاب کرده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده است.

وی افزود: معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت باید قبل از مراجعه به موسسه ذیربط، برای اطلاع از برنامه زمانی و مکان، مدارک مورد نیاز و شرایط عمومی و اختصاصی برای انجام مراحل مصاحبه، معاینه یا سایر مراحل گزینش حتماً به درگاه اطلاع‌رسانی موسسه یا ارگان معرفی شده محل مصاحبه نیز مراجعه کنند.

سرپرست معاونت آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اعلام نتایج نهایی این رشته محل‌ها گفت: در گزینش نهایی هر رشته منحصراً کسانی قبول اعلام خواهند شد که طبق برنامه زمانی در مصاحبه یا سایر مراحل گزینش به شرح مندرج در این اطلاعیه شرکت کرده و در این مرحله موفق شوند و صلاحیت عمومی آنان نیز توسط هیات مرکزی گزینش ذیربط تائید شود و ضوابط انتخاب رشته فوق را نیز رعایت کرده و همچنین حدنصاب نمره علمی نهایی برای هر رشته را کسب کنند.

وی گفت: اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی این دانشگاه‌ها نیز به همراه نتایج سایر رشته‌های متمرکز آزمون سراسری اعلام خواهد شد و بررسی و پاسخگویی در خصوص وضعیت افرادی که در این مرحله معرفی نشدند در اواخر مهر ماه میسر خواهد بود.

صدر تصریح کرد: ضرورت دارد متقاضیانی که کدرشته محل‌های دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را انتخاب کرده‌اند برای اطلاع از جزییات زمان و آدرس محل مصاحبه، معاینه و گزینش رشته‌های تحصیلی به اطلاعیه‌ای که به آدرس https://sanjesh.org/fa-IR/sanjesh/4936/news/view/14591/10799/Staging در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه و آن را به دقت مطالعه کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ روزهای ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ با حضور ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر برگزار شد. نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شد که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار داشت.

همچنین نام‌نویسی در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲ از ۱۵ تا ۲۵ فروردین انجام شد. سازمان سنجش آموزش کشور یک بار هم امکان ثبت‌نام با تاخیر را برای داوطلبانی که فرصت ثبت‌نام پیدا نکرده بودند، منحصراً در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان فراهم کرد و در نهایت حدود یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند.

نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در پنج گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر، تجربی و زبان روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان و ۶۶۲ حوزه امتحانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به همراه ۱۹۵۵ حوزه با رقابت یک میلیون و ۱۹ هزار و ۴۳۶ داوطلب برگزار شد.

نتیجه اولیه نوبت دوم آزمون سراسری جمعه شب ۲۰ مرداد اعلام و رتبه‌های برتر چهارشنبه، (۲۵ مرداد) و کارنامه نهایی داوطلبان جمعه( ۲۷ مرداد) اعلام شد. داوطلبان از سه‌شنبه (۳۱ مرداد) تا دوشنبه (۶ شهریور) وقت داشتند انتخاب رشته کنند که این زمان یک بار و تا ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه (هفتم شهریور) تمدید شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا