خرید بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید ۲۷۵ هزار و ۵۹۱ تن گندم از کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا،اکبر فتحی ، اظهار کرد: تاکنون ۲۶۲ هزار و ۸۹۱ تن خرید تضمینی گندم و ۱۲ هزار و ۷۰۰ تن خرید گندم بذری از کشاورزان و بهره برداران استانی انجام گرفته است.

وی افزود: مقدار خرید گندم امسال در مقایسه با مقدار خرید سال زراعی گذشته به میزان ۲۲۳ هزار و ۱۲۶ تن گندم، ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۲ درصد از مطالبات کشاورزان در فروش گندم به میزان ۴۸۱ میلیارد و ۴۵۷ میلیون تومان پرداخت شده است.

فتحی در خصوص میزان خرید گندم از عمده شهرستان‌های تولید کننده، اظهار کرد: شهرستان هشترود با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن، میانه با ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن ، سراب با ۳۷ هزار تن و چاراویماق با ۳۵ هزار تن خرید گندم از جمله شهرستان‌های با مقدار بالای خرید محسوب می‌شوند.

وی در خصوص مقدار خرید تضمینی کلزای استان نیز گفت: تاکنون ۲۶۸۲ تن کلزا از بهره برداران استان خریداری شده که ۱۰۰ درصد مطالبات آن به میزان ۱۲۰ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال پرداخت شده است.

به گزارش ایسنا، امسال ۵۴۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت گندم رفته بود که ۶۶ هزار هکتار از آن‌ها مزارع آبی و مابقی نیز مزارع دیم را شامل می‌شدند.

امسال تولید ۸۵۰ هزار تن گندم در استان پیش بینی می‌شد که پس از وقوع خسارات و برآورد آن‌ها، مشخص شد ۶۷۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا