نقد اخبار روز – م گونش

*م.گونش

ایسنا-آذربایجان شرقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا فعلا وصول نشده است، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات از وزارت بهداشت، احتمالا در طول هفته‌ی جاری واکسن به دستمان می‌رسد.

ارک – اگر امور استان از مرکز پیگیری شود احتمالا کار با کمی تاخیر انجام می شود . ولی اگر موضوعات تعقیب نگردد، معمولا تاخیر زیاد شده یا تعویق کامل نیز محتمل است.

ایسنا- بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به عنوان مرکز اصلی بستری و درمان مبتلایان به بیماری کرونا، این روزها شاهد حجم انبوهی از پسماند های کرونایی است. اما این زباله ها در ابتدا به منظور بی خطر سازی، در دمای ۱۲۳-۱۲۱ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰دقیقه بخار داده شده و سپس توسط سازمان پسماند شهرداری تبریز به صورت مجزا از سایر پسماندها، با آهک دفن و معدوم می شوند.

ارک- امید است این ویروس خطرناک بعد از دفن مطمئن دیگر فاقد خطر باشد. و از جایی دیگر بطور جهش یافته عودت نکند.

ایسنا-آذربایجان شرقی جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بررسی ایجاد زیر ساخت‌های شهر هوشمند برگزار شده و ایجاد زیرساخت‌های شهرهوشمند در قالب اعتبارات بودجه مصوب سال جاری برابر متن لایحه شهرداری تبریز مطرح شد.

ارک –  شهر معمولی را هوشمند‌ ساختن ، سخت است . اما با ایجاد تعامل و هماهنگی زیاد بین سازمانی  عملی است.

ایرنا – یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه وضعیت فعلی بورس چندان نگران کننده نیست، گفت: شاخص بورس در محدوده‌های کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد پایه‌سازی می‌شود و با روندی که در بازار دلار شاهد هستیم به مرور شروع به رشد می‌کند.

ارک – درمورد بورس دو مورد جلب توجه
می کند . یکی اینکه برای تثبیت کار بورس، سودده کردن شرکت های زیان ده بورس در برنامه کار قرارگیرد. دیگر اینکه صاحبان سهام بورس جدید باید بنحوی از سواد فعالیت در بازار بورس برخوردار شوند ، تا بدون دغدغه خاطر معتدل فعالیت نمایند.

تهران – ایرنا – سازمان ملی بهره‌وری اعلام کرد که روش ارزیابی (الگوریتم) بهره‌وری شرکت‌های دولتی تدوین شده است و با همکاری وزارت اقتصاد در سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌ها پیاده‌سازی خواهد شد.

ارک – اگر شرکت های دولتی به بهره وری برسند، از بدنامی حمایتی و ضعیف بودن خارج می شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا