نقد اخبار روز

*م.گونش

ایسنا- دبیر شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تبریز از نامگذاری بیش از ۱۰۰ کوچه به نام شهدای دفاع مقدس در دو سال گذشته خبر داد.
سعید حاجی‌زاده گفت: اولویت ما در نامگذاری کوچه‌ها و معابر شهر، شهدایی هستند که روزگاری در آن محل زندگی می‌کردند و هنوز خانواده‌های آنها در آن محل ساکن هستند.

ارک – انتخاب نام های جدید برای کوچه های جدید خوبست  ولی باید  توجه داشت که نام کوچه های  قدیم مثل خود کوچه صاحب قدمت فرهنگی هستند . لذا روا نیست که با تجدید از بین بروند. مسئولین بجای تغییر نام کوچه و خیابان‌های قدیم بهتر است در مورد کشف منشا و علل نامگذاری آنها به بررسی وتحقیق تاریخ نگاران بسپارند. فرضا آیا بهتر نیست بجای تغییر نام (کوچه قره باغی ها با نامی جدید حتی یک نام شریف در جهت کشف سوابق تاریخی آن کوچه هدایت شویم؟!).

ایسنا – آذربایجان شرقی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی علل افزایش اعتیاد در بین کارگران در محیط‌های کسب و کار را تشریح کرد.
ارک – یکی از علل افزایش اعتیاد کارگران و سایرصنوف افزایش عرضه مواد مخدر در محیط های کار و زندگی می باشد. اگر قرار است با مواد مخدر مبارزه جدی شود ، باید اول جلوی ورود مواد به داخل کشور گرفته شود و در عین حال بایدتولید مواد مخدر در داخل کشور نیز به طور کامل قطع گردد.اعمال و رفتار سازمانهای ذیربط در اینمورد باید مناسب و هوشمند باشد.

ایسنا – اصلاح طلبان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰ با چندین چالش داخلی مواجه شده‌اند که اگر موفق به حل این چالش‌ها نشوند، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را همانند انتخابات مجلس یازدهم به رقیب خود واگذار می‌کنند.

ارک – احزاب غیر فعال و ضعیف در کشور در روند سیاسی جنبه نمایشی وسمبلیک دارند. و تا زمانیکه فعال نشده اند و تعامل خودرا با مردم مستمر و نزدیک نکرده اند، در حد پوز سیاسی ایفای نقش  می کنند که مفید نیست بلکه مضر و فرصت سوز هم می باشند. دموکراسی و فعال شدن مستمر احزاب هم به حال ملت، دولت و حاکمیت مفید می باشد. بازی با احزاب در زمینه مدیریت جامعه  آسانتر و کم هزینه تر از بازی با آحاد جامعه می باشد.

ایسنا – سفیر سابق کشورمان در افغانستان ضمن بیان مولفه‌هایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح در افغانستان ابراز کرد: هر صلح واقعی باید برخوردار از دو ویژگی باشد؛ پایدار بوده و در واقع قابلیت اتکا و استمرار و برنامه ریزی داشته باشد و دوم همه طرف‌های داخلی خود را در آن‌ شریک ببینند و در واقع قابلیت اجماع سازی داشته باشد.

ارک- ادامه دار بودن و حل نشدن کلیه مسائل افغانستان در عدم بلوغ سیاسی و فرهنگی عامه مردم، عدم مدیریت دولت های آمریکا و دولت های محلی و  انحصارطلبی طالبان نهفته است. ضمنا سوء نظر دول منطقه نیز در طولانی شدن مسیر صلح افغانستان مؤثر می باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا