روحانی: همسایگان برای سرمایه گذاری در ایران اولویت دارند

خبرگزاری ارک، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار شاهین مصطفی اف وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان و رییس آذری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و آذربایجان این مطلب را بیان کرد.
وی با اظهار خرسندی از ایجاد پیشرفت در توسعه روابط دو کشور در دو سال اخیر، تلاش برای رسیدن مناسبات تهران – باکو به جایگاه شایسته دو ملت را مورد تاکید قرار داد و افزود: دو کشور ظرفیت های فراوانی در زمینه های مختلف برای توسعه بیش از پیش روابط و همکاری ها دارند.
رییس جمهوری با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روزافزون روابط با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان اولویت قایل است و از ارتقای سطح روابط دو کشور در همه زمینه ها استقبال می کند.
روحانی با اشاره به این که کریدور شمال – جنوب در تحکیم روابط دو کشور جایگاه ویژه ای دارد، اضافه کرد: جمهوری آذربایجان می تواند دروازه ایران برای ارتباط با منطقه قفقاز باشد و آذربایجان نیز می تواند از طریق ایران به خلیج فارس و دریای عمان در ارتباط با سایر مناطق دنیا قرار گیرد؛ لذا ضروری است برای استفاده از این ظرفیت، همکاری های خود را تقویت کنیم.
رییس جمهوری همکاری در زمینه نفت و انرژی را یکی دیگر از موارد مهم در تحکیم روابط و همکاری های دو کشور دانست و گفت: سرمایه گذاری مشترک دو کشور در دریای خزر می تواند آغاز مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک در بخش های مختلف نفت و گاز باشد.

**آذربایجان خواهان گسترش مناسبات خود با ایران است
«شاهین مصطفی اف» وزیر صنعت و اقتصاد جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تبریک موفقیت بزرگ ایران در موضوع هسته ای، گفت: دولت و ملت آذربایجان از این دستاورد و موفقیت بزرگ دولت ایران بسیار خوشحال است و مطمئن هستیم که این توافق به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان خواهد بود و می تواند دستاوردهای بسیار مفیدی برای ملت ها داشته باشد.
وی با بیان این که روابط و همکاری های دو کشور پس از دیدار روسای جمهوری ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی در حال پیشرفت است، به هیات عالی رتبه اقتصادی همراه خود در سفر به تهران اشاره کرد و افزود: جمهوری آذربایجان مصمم است با تمام توان مناسبات خود با ایران را در زمینه های مختلف از جمله در بخش های انرژی، تجارت، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی، نفت و پتروشیمی و بانکداری بیش از پیش گسترش دهد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا