ایران میزبان مراسم جهانی انرژی

خبرگزاری ارک، شیما استوار دبیر اجرایی مراسم جهانی انرژی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: مراسم جهانی انرژی هر ساله در کشورهای مختلف دنیا در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود که در آن دریافت کنندگان جوایز سبز معرفی می شوند.
وی افزود: امسال بخش ملی این مراسم در قالب ‘ دهمین دوره همایش مدیریت سبز’ 29 تا 30 دی ماه در برج میلاد برگزار می شود که در آن نهاد و شرکت هایی که در طول سال جوایز زیست محیطی دریافت کرده اند معرفی و جوایز خود را دریافت می کنند.
وی اظهار کرد: این جوایز از طرف جامعه مدیریت سبز اروپا و بنیاد جهانی انرژی صادر می شود که در ایران اهدا کننده این جوایز انجمن مدیریت سبز ایران است.
استوار ادامه داد:امسال همزمان با دهمین دوره همایش مدیریت سبز 29 و 30 دی ماه برابر با 19 و 20 ژانویه 2016 ، مراسم بین المللی آن نیز با حضور نمایندگان سبز 140 تا 200 کشور دنیا در ایران برگزار می شود.
وی افزود:در این مراسم کشورهایی که موفق به دریافت جایزه بنیاد جهانی انرژی در طول سال شده اند اعلام و به دنیا معرفی می شوند.
دبیر اجرایی مراسم جهانی انرژی گفت:کشورهای مختلف از لحاظ فعالیت در 5 موضوع آب، زمین، انرژی ، هوا و جوانان مورد بررسی قرار گرفتند و بعد از داوری برای دریافت جایزه مناسب تشخیص داده شدند که در این مراسم معرفی می شوند.
استوار با اشاره به اهمیت برگزاری این مراسم جهانی در ایران افزود: این مراسم برای اولین بار در سال 1999 آغاز شد و تاکنون در کشورهایی مانند رواندا، ژاپن، برزیل ، اتریش و چک اسلواکی برگزار شده است که امسال با رایزنی های انجام شده موفق به میزبانی این مراسم در ایران شدیم.
*** بنیاد جهانی انرژی
بنیاد جهانی انرژی به عنوان بزرگترین مرجع ارزیابی و حمایت‏ کننده از طرح‏های محیط زیستی به ویژه انرژی است که حدود 30 سال از آغاز فعالیت آن می گذرد. بیش از 170 کشور جهان عضو رسمی این بنیاد هستند و بزرگترین طرح ‏های محیط زیستی از سوی سازمان ملل به منظور نظارت به این بنیاد سپرده می ‏شود.
این بنیاد یک سازمان غیرانتفاعی است که در پی افزایش آگاهی‏ها و جلب توجهات در راستای ایجاد یک بازنگری و تجدید نظر جهانی در حوزة مسائل مرتبط با انرژی و محیط‏ زیست فعالیت می ‏کند.
هر ساله بیش 10000 طرح در حوزه‏ های نوآوری‏ های محیط زیستی برای ارزیابی به این بنیاد ارسال می شود که منجر به صدور گواهینامه بین ‏المللی که شناخته شده ترین تاییدیه در سطح جهان است، می ‏شود و از بالاترین اعتبار برخوردار است.
هر ساله در روز جهانی محیط زیست در راستای مراسمی طرح های پذیرفته شده به توصیه و حمایت سازمان ملل به جهانیان ارایه می شود.
*** جایزه جهانی انرژی
این جایزه که از سال 1999 هر ساله برگزار می ‏شود، در حال حاضر برجسته ‏ترین جایزه زیست‏ محیطی است که با حمایت و همکاری سازمان ملل متحد برگزار می شود و سالانه حدود 11000 پروژه از بیش از 170 کشور در آن شرکت می‏ کنند.

منبع:ایرنا

دکمه بازگشت به بالا