رصد مشکلات عمومی* م گونش

*م.گونش

جنگ قره باغ – گویا تاکنون ۱۰ گلوله جنگی پرتاپ شده از طرفین جنگ جاری قره باغ به روستاهای مرزی  اصابت کرده است. با اینکه تا کنون این حوادث  تلفات جانی نداشته ولی لازم است برای جلوگیری از خطرات جانی ومالی بیشتر، مسئولین با کشورهای درگیر تماس بگیرند.

 

تعامل با کشورها – بدنبال فوت امیر کویت، وزیر امور خا رجه  ظریف به کویت سفر کرده و با امیر جدید کویت دیدار کرد. اینگونه تعاملات در جهت تحکیم انواع روابط بین کشور ها خوب ومفید می باشد. برقراری روابط حسنه کلیه کشورها  باید جزو اصول ضروری وزارت خارجه قرارگیرد.

 

 

شفاف سازی احزاب – عرصه سیاسی کشور نیاز به تکثر دارد. تکثر فردی نیازهای واقعی را رفع نمی کند. تفکرات متنوع باید در قالب احزاب و گروه های متعدد متمرکز و متبلور گردند تا قابلیت ارائه و استفاده یابند. اگر اینگـونه باشد، احزاب به خود شناسی
می رسند و می توانند با استفاده از افکار مدون مردم را با خود همراه کنند و در اصلاح روند امور جامعه عملا مؤثر و مفید واقع شوند.

 

سایت های همسریابی – سایت های همسریابی اگر مجاز باشند و طبق اصول قابل قبول کار کنند در جهت گشایش گره های کاهش ازدواج و افزایش طلاق مؤثر واقع خواهندبود. تغییر رسم و رسوم مربوط  به مراحل ازدواج نیازمند اصلاح می باشد. تلاش مسئولین در مورد صدور مجوز برای مؤسسات و سایت های همسریابی می تواند در تثبیت هویت این نهادها ضروری مؤثر وکارساز باشد.

 

شفاف سازی سیاسی – شفاف سازی درحرف موثر است، ولی اگر دارای انعکاس عملی در حرکات سیاسی هم باشد، می تواند مفیدتر واقع شود.

 

توسعه صادرات غیرنفتی -سیاست توسعه اعطای تسهیلات به صادرات غیرنفتی اگر با منطق منطبق باشد  و بازگشت ارزهای خارج شده را تضمین کند مفید خواهد بود. خروج  بدون تضمین برگشت ارز به خارج، فایده متصور بر صادرات را مبهم و غیر مفید می سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا