نقد اخبار روز * م گونش

ایسنا – نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، وحدت بین مسلمانان ترکیه و ایران را ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: به برکت وجود علمای دینی درترکیه وحدت بین برادران تشیع و تسنن ستودنی است و باید این وحدت اسلامی روز بروز توسعه یافته وحفظ شود.

ارک – ارتباطات مذهبی مردم و دولت ها در صورتی که به وحدت رویه های اجرائی وسیاسی برسد مفید تر خواهد شد.

 

ایسنا- مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا، در شرایط کنونی هر فردی با علایم سرماخوردگی، باید خودش را قرنطینه و در خانه استراحت کرده و مایعات گرم مصرف کند.

ارک- برای آگاه کردن مردم از نحوه پیشگیریها افزایش آموزشها از طریق وسایل ارتباط جمعی صوتی و تصویری و شبکه های اجتماعی، مطبوعات و تابلوهای شهری و تبلیغات در مجامع عمومی ضروری می باشد.

 

ایسنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:هیچ مشکلی از بابت تامین آرد و پخت نان در آذربایجان شرقی وجود ندارد.

ارک- خوشبختانه اقدامات ادارات امور نان  تبریز در مورد نان قابل قبول وشایسته تقدیر است.

 

ایسنا – یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم باید فقط برای انجام کارهای ضروری در سطح شهر تردد کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی تلقی کنند.

ارک- شواهد نشان از استفاده ماسک  ۷٠ درصدی در بخش های متوسط شهر دارد.ولی متاسفانه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در اغلب نقاط تبریز کمتر از ۲۵% می باشد. لذا این مورد نیازمند اجرا و اعمال نظارت عملی درسطح شهر می باشد.

 

ایسنا – یک حقوقدان با غیرقانونی، غیراخلاقی و غیرمنطقی ارزیابی کردن گرداندن متهمان در سطح شهر توسط نیروی انتظامی، به مقامات قضایی و انتظامی توصیه کرد از تکرار این نوع اقدامات جلوگیری کنند.

ارک – گرداندن و تحقیر مجرمین در ملاء عام که احتمالا با هدف عبرت عمومی و تنبیه مضاعف متهمان انجام می شود ممکن است در سطح مدرسه چند در صدی مؤثر واقع شود، ولی انجام این گونه  اقدامات  تاثیرات  عمیق در بی اعتبار کردن قوه قضائیه، افزایش عقده متهمین و نفرت بی جای مردم می گذارد.

 

ایسنا- یک کارشناس مسائل حوزه قفقاز با اشاره به این که پیش از این نیز در مناقشه قره باغ آتش بس اعلام شده و مجددا نقض گردیده است، گفت: وساطت روسیه برای انجام توافق اولیه آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان بر سر مناقشه قره باغ نشان می‌دهد این مساله برای روسیه نیز حائز اهمیت است.

ارک – روسیه و بعضی کشورها علاقمند به نهفته ماندن زخم اشغال قره باغ و بخش هایی از اراضی
آذربایجان هستند. ولی این وضعیت آتش زیر خاکستر ممکن است در کوتاه مدت برای همسایگان خوب باشد اما در دراز مدت کلا  برای منطقه مخاطره آمیز خواهد بود.

 

ایرنا – خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که نظامیان اشغالگر آمریکایی اولین محموله از نفت سرقت کرده از چاههای این کشور را به عراق منتقل کردند.

ارک- بررسی  تعبیر نتایج متصور بر تمام جنگ های بی حاصل منطقه، این باور را تقویت می کند که جنگهای گذشته، فعلی و آینده خاورمیانه، آسیای میانه و قفقاز و ماورا  قفقاز برای نفوذ درتصرف منابع نفتی طبیعی منطقه است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا