میانگین حضور دانشآموزان کرمانی در مدارس بین ۳۵ تا ۴۰ درصد/شرایط ایمن در مدارس ایجاد کردهایم
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: میزان حضور دانش آموزان در مدارس در شهرها و مناطق مختلف استان کرمان متفاوت است به طوری که در برخی از مکان ها آمار حضور دانش آموزان در مدارس بیش از ۹۰ درصد اما در مجموع میانگین حضور دانش آموزان در استان در کلاس های درس بین ۳۵ تا ۴۰ درصد متغیر است.
به گزارش ارک خبر به نقل ازایسنا،”سید محمد حبیبالهی” صبح امروز ۲۳ مهرماه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت برگزاری کلاس های حضوری مدارس استان گفت: شیوع کرونا همه فعالیتهای آموزشی، اقتصادی، فرهنگی و … را تحت تاثیر قرار داد و قطعا آموزش و تربیت نیز از آن تاثیر پذیرفت و در این شرایط باید خانوادهها با همکاری و مشارکت با آموزش و پرورش سطح اثربخشی آموزشها را در فضای مجازی ارتقاء دهند.
وی حفظ امنیت جانی دانش آموزان را اولویت اول آموزش و پرورش دانست و در ادامه درباره اینکه آیا سطح یادگیری دانش آموزان در آموزش های مجازی کاهش پیدا کرده است؟ بیان کرد: در سال گذشته از اوایل اسفندماه با مشکل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس مواجه شدیم و از آن تاریخ به بعد آموزشها غیرحضوری و به صورت مجازی بود اما شاهد رشد میانگین نمرات دانش آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی بودیم ضمن آنکه در گذشته ما حدود ۴۳۰ نفر رتبه کمتر از ۱۰۰۰ در استان داشتیم که در کنکور امسال، تعداد رتبه های زیر هزار استان به ۵۰۷ رتبه رسیده است ولی منکر تحت تاثیر قرار گرفتن آموزش بخشی از دانش آموزان نیستیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان عدالت آموزشی را یکی دیگر از اولویتهای آموزش و پرورش برشمرد و اظهار کرد: عدالت آموزشی در همه شهرها اجرا میشود لذا باید بسترهای لازم را در مدارس فراهم کنیم و برای دانش آموزانی که امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند در مدرسه به صورت حضوری به آنها آموزش داده میشود.
وی ادامه داد: میزان حضور دانش آموزان در مدارس در شهرها و مناطق مختلف متفاوت است به طوری که در برخی از مکان ها آمار حضور دانش آموزان در مدارس بیش از ۹۰ درصد است اما در مجموع میانگین حضور دانش آموزان در مدارس در استان بین ۳۵ تا ۴۰ درصد متغیر است.
حبیبالهی بیان کرد: در استان کرمان نزدیک به ۷۸۰۰ مدرسه داریم که از این تعداد ۲۱۰۰ مدرسه بالای ۱۰۰ دانش آموز دارد و مدارسی که کلاسهای آنها حضوری است از تراکم جمعیتی پایینی برخوردار هستند و پروتکلهای بهداشتی نیز در آنها کاملا رعایت میشود.
وی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که فضای امنی برای جریان آموزش و یادگیری داشته باشیم لذا در این راستا شبکه “شاد” راه اندازی شد و قطعا این نوزاد تازه متولد شده یکسری ایراداتی دارد که ظرف ۱۰ روز آینده بخشی از این مشکلات رفع خواهد شد و شاید تا سال تحصیلی بعدی نیز این روش آموزش مجازی همچنان برقرار باشد لذا باید فضای امن آموزشی را ایجاد کنیم.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان درباره بستههای اینترنتی ویژه دانش آموزان و معلمان نیز گفت: بستههایی در اختیار دانش آموزان و معلمان سراسر کشور قرار گرفته است اما گلایههای پیرامون سرعت و دیگر مشکلات این بستهها وجود دارد که وزارت ارتباطات باید برای کاهش این مشکلات کمک کند.
وی درباره حجم این بسته های اینترنتی نیز گفت: اگر مدیریت در مصرف وجود داشته باشد، قطعا حجم این بسته ها مناسب خواهد بود ضمن آنکه حجم فیلمها و صداهای بارگذاری شده در شبکه شاد بسیار پایین است و حجم کمی از اینترنت را مصرف میکند.
حبیبالهی با تاکید بر اینکه اثر بخشی آموزش در فضای حقیقی بیشتر از فضای مجازی و خودآموزی است، بیان کرد: برای دانش آموزانی که امکان دسترسی به شبکه شاد را ندارند، بستههای یادگیری در مدرسه به صورت الکترونیکی یا جزوه تهیه و در اختیار آنها قرار گرفته است.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش پایانی صحبت های خود درباره موراد ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس استان نیز گفت: قطعا موارد ابتلا به کرونا در مدارس داشتیم اما نمیتوان تایید کرد که حتما این افراد در مدرسه به این ویروس مبتلا شدهاند زیرا شرایط ایمن در مدارس ایجاد کردهایم و شیوهنامههای بهداشتی به طور دقیق در تمامی مدارس اجرا میشود و حتی نظارت ها به گونه ای است که اگر در کلاسی حتی یک نفر مبتلا داشته باشیم آن کلاس را ۲ هفته تعطیل و اگر در بیش از یک کلاس مبتلا به کرونا باشد، کل مدرسه را به مدت دو هفته تعطیل کردهایم.