شهردار اصفهان خبر داد:

اختصاص 500 میلیون از هزینه جشنواره فیلم کودک به کودکان مناطق کمتربرخوردار اصفهان

 

به گزارش ارک خبر:شهردار اصفهان در برنامه تلویزیونی هشت بهشت گفت: کمتر کسی باور می‌کرد جشنواره را بتوانیم در این شرایط برگزار کنیم اما خوشبختانه این اتفاق امروز رقم خورده است.
قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان در گفتگوی تلویزیونی با برنامه هشت بهشت اظهار کرد: در بستر جدید امسال جشنواره، همه کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار جشنواره را ببینند که این امر در کنار بیان مشکلات حوزه کودکان، شادی و نشاط خانوادگی را تقویت می‌کند. همچنین تعاملات فرهنگی بین شهرهای ایران و جهان را تقویت می‌کند. اثر دیگر این جشنواره، این است که سینما به عنوان یک ابزار برای رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و هنری مردم بیان دغدغه می کند. برای برگزاری این جشنواره تمام تلاشمان را کردیم و خوشبختانه این اتفاق بسیار خوب رقم خورد.
شهردار اصفهان افزود: در جشنواره امسال ۱۲۴ اثر در بخش بین‌الملل شرکت کردند و تقریبا در همه بخش‌ها استقبال به طور میانگین بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است. چهارمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان نیز همزمان با این جشنواره برگزار شد و آن‌ها نیز برنامه اجرا می‌کنند که مخاطبان آن‌ها نیز ۴ برابر افزایش پیدا کرد. زمانی که مدیریت شهری اصفهان تفاهمنامه نشان شهر دوستدار کودک را در وزارت کشور با یونیسف امضا کرده، این شهر به عنوان اولین شهر ایران به این عنوان دست پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: امیدوارم اصفهان به عنوان عضو ثابت شبکه شهرهای دوستدار کودک در این جشنواره بتواند بر نشاط جامعه تاثیر بگذارد و خلاقیت و استعداد کودکان در زمینه فیلمسازی شکوفا شود. در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰۰ داور کودک و نوجوان فیلم‌ها را داوری می‌کنند که این اتفاق خلاقیت و نوآوری آن‌ها را به دنبال دارد.
نوروزی در ادامه به طرح هم‌پیوندی با شهر بنت اشاره کرد و گفت: پارسال در جریان سیل سیستان و بلوچستان به این شهر رفتیم که مقرر شد طرح هم‌پیوندی با شهر بنت در شهرستان نیک‌شهر استان سیستان و بلوچستان داشته باشیم. این طرح را به دیگر کلانشهر‌های ایران پیشنهاد دادیم که تصویب شد. در برنامه‌های جنبی جشنواره امسال، برخی از هنرمندان اصفهانی را به این شهر فرستادیم و در این شهر برنامه‌های شاد برای کودکان اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: امروز به همراه رئیس شورای شهر به بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) رفتیم. در این بیمارستان از طریق مدار دیجیتالی تلویزیون در بستر مجازی با تمام کودکان بیمار بیمارستان صحبت کردیم که برای آن‌ها اثر گذار بود.
شهردار اصفهان در ادامه عنوان کرد: برنامه‌های ما در بلوچستان، بیمارستان و … در جریان است تا بگوییم در شرایط سخت نیز زندگی جاری است. هیچ عاملی نباید باعث توقف در کار شود و باید مقاومت کرد. قرار گذاشتیم تا با کاهش هزینه‌ها در جشنواره که به حدود ۵۰۰ میلیون تومان رسیده‌ است امکاناتی را برای کودکان مناطق کم برخوردار تهیه کنیم تا آن‌ها نیز بتوانند از فرصت‌هایی که وجود دارد، استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: حضور جشنواره در بنت سیستان و بلوچستان یک اقدام انسانی و اخلاقی بود و معتقدیم که باید بتوانیم از این فرصت ایجاد شده برای کودکان این شهر، بر اساس طرح هم‌پیوندی استفاده کنیم. ما نباید تنها در غم آن‌ها شریک باشیم و به دنبال این هستیم که اکنون که شادی در اصفهان وجود دارد، این شادی به بنت هم منتقل شود و یک همزیستی اجتماعی است.
نوروزی با اشاره به تفاوت جشنواره امسال با سال گذشته گفت: سال گذشته به جز سینماهای شهر، سینمای سیار نیز داشتیم. پارسال این جشنواره آثار دیگری نیز به شهر بخشیده بود و ظرفیت تمام هتل‌ها تکمیل بود اما امسال کار جدیدی انجام شد که قابل تصور نبود. بسیاری معتقد بودند که جشنواره امسال نباید برگزار شود اما این اتفاق رقم خورد. دو سال پیش طی توافق با معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی بنا شد دبیرخانه دائمی این جشنواره در اصفهان باشد که باید از این دست‌آورد پاسداری کنیم.
وی ادامه داد: کسی نباید دغدغه این را داشته باشد که اگر سینما رونق پیدا کند، موجب آسیب اجتماعی می‌شود بلکه سینما یکی از ابزارهای رفع آسیب‌های اجتماعی و توسعه کشور است. باید به دغدغه کودکان توجه و آن‌ها را رفع کنیم چراکه آن‌ها آینده‌سازان ما هستند. باید سعی کنیم لبخند همیشه بر لب کودکان ما باشد و اگر آن‌ها شاد باشند، خانواده‌ها نیز این چنین خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا