کشورهای غربی نمی توانند نقش ایران در مناسبات منطقه ای را نادیده بگیرند

خبرگزاری ارک، سید موید حسینی صدر روز شنبه در دیدار گوباز سانیکیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش مناسبات فیمابین در عرصه های مختلف اظهارداشت: ظرفیت های مناسبی در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان ایران و گرجستان وجود دارد که باید با فراهم کردن بسترها در دو کشور سطح ارتباطات فیمابین را ارتقاء داد.
وی افزود: گروه های دوستی و پارلمانی در مجالس دو کشور می توانند به افزایش مناسبات فیمابین کمک فراوانی کنند.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان، تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور را گام مهمی برای توسعه مراودات فیمابین دانست و تصریح کرد: فرصت های فراوانی در بخش های انرژی، صنعت، کشاورزی، دانشگاهی و توریسم در ایران و گرجستان وجود دارد که بایستی از آنها با گسترش همکاری مشترک و برنامه ریزی دقیق در جهت منافع دو ملت بهره برد.
حسینی صدر به توافق 1+5 با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و اظهارداشت: توافق انجام شده نشان داد کشورهای غربی نمی توانند نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مناسبات منطقه ای را نادیده بگیرند.
وی، تبادل هیأت های سیاسی و پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در سال های اخیر را نشانه ای بر روند رو به رشد مناسبات فیمابین دانست.
در ادامه این دیدار گوباز سانیکیدزه رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران با اشاره به سابقه دیرینه روابط تاریخی دو ملت گفت: ایران کشوری مهم و تاریخی در منطقه است و افزایش نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه به حل و فصل مسایل خاورمیانه و برقراری صلح و ثبات کمک خواهد کرد.
وی با اظهارخرسندی از توافق 1+5 با جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: توافق طرفین نشان داد مذاکرات و دیپلماسی موثرترین راه حل برای از بین مسایل منطقه ای و جهانی است.
رییس گروه دوستی پارلمانی گرجستان و ایران با تاکید بر آمادگی پارلمانی و دولت گرجستان در توسعه ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران گفت: دولت و پارلمان گرجستان گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی با ایران را فرصتی برای رشد مناسبات دوجانبه و ارتقاء سطح همکاری های منطقه ای فیمابین می دانند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا