هوای تبریز پاک و کرج و اهواز در شرایط ناسالم قرار دارد

خبرگزاری ارک، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح 16 تا هشت صبح 17 مرداد به دلیل وجود پوشش ابر در حال عبور در نواحی شمال غربی و غرب و حاشیه دریای خزر در روز گذشته امکان پذیر نبود.
از حدود ساعت 17 روز گذشته گرد و غبار محلی در مناطق کوهستانی و کوهپایه های آن پدیدار شد، این پدیده تا نیمه شب کمی افزایش غلظت داشت و تا صبح امروز در همان شرایط باقی ماند.
در حاشیه مرزی شرق کشور (مرز با افغانستان ) از حدود ساعت 15 یک چشمه پدیدار شد که در حدود ساعت 17 با گرد و غبار محلی مخلوط شد و به تدریج فرونشست.
مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو به خبرنگار علمی ایرنا گفت:سرعت کنونی باد در تهران 5 متر بر ثانیه (18 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 11 درصد است.
وی اظهار کرد:هوای کنونی تهران قسمتی ابری با بیشینه دمای 37 و کمینه دمای 24 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت:هوای تهران برای 24 ساعت اول صاف دربعدازظهر رشد ابر در ارتفاعات و وزش باد، 24 ساعت دوم کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر در شهرهای جنوبی باد و گرد و خاک و 24 ساعت سوم صاف در بعد ازظهر رشد ابر در ارتفاعات در شهرهای شرقی رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.
به گفته وی، دمای کنونی تهران 36 درجه سانتی گراد، هوا قسمتی ابری و جهت باد جنوبی گزارش شده است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا