تبریز کاندیدای پایتخت جوانان جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، لیلا جاویدان ظهر امروز در نشست مطبوعاتی کاندیداتوری شهر تبریز به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان جهان اسلام ، با بیان اینکه 5 شهر در ایران به عنوان کاندیدا در این زمینه معرفی شده‌ است، اظهار داشت: ظرفیت‌های شهر و استان احصا شده و جلسات مکرر برای دفاع از شایستگی تبریز در این زمینه در وزارتخانه ورزش و جوانان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: استانداری آذربایجان‌شرقی هزینه‌های این طرح را تقبل کرده‌اند و شخصا پیگیر این موضوع هستند تا ظرفیت‌های لازم ایجاد شود.

جاویدان یادآور شد: برنامه‌هایی نیز در این زمینه پیشنهاد شده و برنامه‌های فرهنگی تبریز به عنوان قوی‌ترین برنامه‌ها شناخته شده تا تبریز به عنوان دومین شهر پس از استانبول به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان جهان اسلام معرفی شود.

وی خبر داد: شهر گنجه در جمهوری آذربایجان نیز برای سال 2016 به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان اروپا معرفی شده و همین امر با توجه به قرابت فرهنگی می‌تواند ظرفیت‌هایی را مطرح کند.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی افزود: تبریز به عنوان پایتخت تشیع می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد و در این مورد 11 برنامه پیشنهاد شده که سازمان‌های مردم نهاد جوانان در این برنامه‌ها نقش محوری دارند.

نشست روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان جوان کشورهای جهان اسلام در تبریز

وی تاکید کرد: نشست روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسان جوان کشورهای جهان اسلام نیز در تبریز برگزار می‌شود و کمیته روزنامه‌نگاری و وبلاگ‌نویسی در تبریز تشکیل می‌شود و امیدواریم روزنامه‌نگاران در قالب اتاق فکر و برنامه‌های دیگر مشارکت کافی داشته باشند.

جاویدان با بیان اینکه رسانه‌های پر مخاطب در مورد جوانان می‌توانند در این برنامه‌ها نقش موثری ایفا کنند، افزود: دوره آموزشی رهبران جوان نیز در این برنامه‌ها پیش‌بینی شده و یکسری برنامه‌های آموزشی برای مقابله با بحران ارائه می‌شود.

مدرسه اتحاد تمدن‌ها در تبریز

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی تبریز گفت: استفاده از صنایع دستی و ظرفیت‌های موجود در این مورد نیز پیش‌بینی شده و در کنار آن مدرسه پائیزی اتحاد تمدن‌ها نیز پیشنهاد شده است.

جاویدان به دهمین برنامه پیشنهادی اشاره کرد و گفت: فرهنگ درختکاری و حفاظت از محیط زیست نیز به عنوان برنامه آموزشی پیش‌بینی شده و در زمینه گفت‌وگوی جوان‌ها نیز برنامه ارائه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: اصفهان، شیراز، مشهد و همدان دیگر کاندیداهای پیشنهادی هستند که امیدواریم بتوانیم به عنوان شهر منتخب در این زمینه معرفی شویم.

معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از نتایج برگزاری این برنامه دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا از ظرفیت حامیان مالی در این برنامه‌ها استفاده کنیم و ادارات کل مختلف را نیز دعوت به همکار کرده‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در زمینه‌های فرهنگی گفت: توسعه ازدواج سالم و آسان جوانان، توجه به فعالیت‌های فرهنگی و ارزشمند و نیز توجه به بازی‌های رایانه‌ای از جمله برنامه‌های فرهنگی جهان اسلام است.

 

دکمه بازگشت به بالا