34 تعاونی منابع طبیعی در آذربایجان غربی فعال است

رحمان وهاب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: آذربایجان غربی در زمینه فعالیت تعاونی منابع طبیعی نسبت به سایر استان‌ها فعال‌تر بوده و در این خصوص شاهد فعالیت 34 تعاونی منابع طبیعی در استان هستیم.

وی با اشاره به تعداد اعضای تعاونی‌های منابع طبیعی، تصریح کرد: 2 هزار و 180 عضو در تعاونی‌های منابع طبیعی آذربایجان غربی فعالیت دارند که برای تداوم فعالیت نیازمند تجهیز و حمایت ویژه‌ای هستند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از راه‌اندازی 17 تعاونی منابع طبیعی در شهرهای آذربایجان غربی خبر داد و اعلام کرد: عموما این تعاونی‌ها بستر تشکیل صندوق حمایت از بخش منابع طبیعی هستند.

این مسئول با بیان اینکه در این خصوص شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به همراه دولت هستیم، خاطرنشان کرد: در این تعاونی‌ها سرمایه‌گذاری 51 درصدی توسط بخش خصوصی و مابقی از سوی دولت انجام می‌شود.

وهاب‌زاده اعلام کرد: تعاونی‌ها در ایجاد نظام غیرمتمرکز تصمیم‌گیری، در واگذاری امور به مردم ذی‌نفع، شناسایی و اشتغال از امکانات و قابلیت‌های محلی، یکپارچه‌سازی و انسجام جامعه در جریان توسعه در مواجه جمعی با طرف‌های قرارداد فعالیت دارند.

وی رشد برنامه‌ای و کمک به توسعه سریع و افزایش قدرت چانه‌زنی در ایجاد زمینه‌ها را از دیگر اقدامات تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به مزایای بالای تعاونی‌ها، به خصوص در بخش منابع‌ طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اقدام به سازماندهی و تشکل مردم در قالب تعاونی‌های جنگل، مرتع، بهره‌برداری از محصولات فرعی، مدیریت منابع جنگلی، تثبیت شن، تعاونی در قالب طرح طوبی و آبخیزداری کرده‌ایم.

 

دکمه بازگشت به بالا