ضرورت بازاندیشی وزارت بهداشت در نحوه ارائه گزارش‌های کرونا

تبریز- امام جمعه تبریز بر ضرورت بازاندیشی وزارت بهداشت در نحوه ارائه گزارش‌های کرونا تاکید کرد.

به گزارش ارک خبر به نقل از مهر،حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با تقدیر از خدمات شبانه روزی کادر درمانی و تسلیت شهادت مدافعان سلامت اظهار داشت: گزارش‌ها و تذکرات تکراری و کلیشه‌ای مسئولان بهداشت و درمان اثر بخشی آنها را به حداقل رسانده، و توجه مردم برای رعایت دستور العمل های بهداشتی را کاهش داده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر تغییر شکل و محتوای این تذکرات و یادآوری‌های کرونایی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت هنرمندان و زبان هنر و همچنین صاحبان قلم و اندیشه؛ مردم را با خطرات این ویروس کشنده بیشتر آشنا کنیم.

وی نبود جذابیت در پیام‌های بهداشتی و محدودیت‌های اجتماعی را یکی از دلایل کم اثر بودن آنها دانست و ادامه داد: همه می‌دانند در ساعت مشخص سخنگوی وزارت بهداشت گزارش مرگ و میر روزانه را ارائه خواهد کرد و موارد کلیشه‌ای را به مردم متذکر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی استفاده از ظرفیت فعالان رسانه‌ای با مهارت را مورد تاکید قرار داد و گفت: اینکه خبرنگاری شهروندان را در خصوص ورود و خروج و ممنوعیت تردد مورد مواخذه قرار می‌دهد یا اینکه بعد از ساعت ۱۸ به سراغ مغازه‌داران برود و از آنها در خصوص عدم توجه به محدودیت‌ها سوال کند، اثر چندانی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نخواهد گذاشت.

امام جمعه تبریز گفت: برای روشن شدن دلایل محدودیت‌های کرونایی، تعطیلی‌ها و ممنوعیت رفت و آمدها باید از زبان هنر استفاده شود تا تذکرات اثر بخش و ماندگار باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا