مسئله روز* نوشته محمد اشراقی

امروز افزایش شیوع کرونا و مرگ ومیر ناشی از آن در کشور، مهمترین چالش کشور بشمار می رود.

مبارزه با کرونا وظیفه حیاتی مشترک دولت و مردم است.  این همکاری متاسفانه تاکنون بطور مطلوب اتفاق نیفتاده است.  زیرا از ابتدای شروع کرونا،
عده ای از مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت
می کنند ولی عده ای دیگر دانسته یا ندانسته به پروتکل ها بی توجه بوده و هستند.

باور عموم این است، که دلیل عمده شیوع روز افزون امروز کرونا در کشور به بی توجهی مردمی برمی گردد. می توان گفت اگر همکاری مردم در رعایت پوشیدن ماسک، حفظ فاصله اجتماعی،  پرهیز از تجمعات و عدم خروج از خانه و جلوگیری از انبوه مسافرت های جمعی  محقق نشود،  نه تنها از شدت شیوع کم نخواهد شد، بلکه بیش از پیش شدت خواهد گرفت.  اگر اینگـونه باشد، متاسفانه باز مردم مقصر اصلی گسترش بحران کرونا خواهند بود.

بنابراین برای حل معضل مسافرتهای  جمعی،  مردم باید از انجام مسافرت در تعطیلات پبش رو خودداری کنند و دولت هم با جدیت تمام مانع مسافرت مردم باشد. وگرنه دو هفته تعطیلی کل ایران هم فاقد کارایی خواهد بود.

عمل بهتر از شعار است 

اظهارات مسئولین اغلب، شعار گونه و  در قالب اظهارنظر محض بیان می شوند. درحالیکه مسئولین ریز و درشت در موقعیت های مختلف و زمینه های مربوط و نامربوط اظهار فضل می کنند،کمتر موردی می توان دید که مسئولی دراظهاراتش خبری از توفیقات  یا شکست های مشخص بدهند و یا در مورد علل کسب توفیقات و یا بروز شکست ها  سخن بگویند.

در مورد اعمال مسئولین هم می توان پس از ارائه یا انتشار گزارش توفیقات و شکست ها اظهار نظر کرد. میزان شکست ها و عدم کارائی، معمولا بیش از توفیقات است.  وضعیت نابسامان اقتصادی، معمولا ناشی از عدم صلاحیت ها و نبود صداقت ها می باشد. واقعیت اینست که کشور ما با اینهمه ثروت مادی و معنوی استحقاق رشد وترقی و رفاه بیشتری دارد. لذا باید برای تحقق نتایج بیشتر و بهتراز گذشته، کوشش بیشتری از جانب مردم و دولت انجام شود.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا