تعطیلی سراسری کرونایی* نوشته محمد اشراقی

تعطیلی دو هفته ای سراسری از دیروز  شروع شد. براساس مقررات مربوط به تعطیلات، عده ای از مؤسسات، اصناف و کسبه باید بسته باشند.

ولی تاجائیکه در کوچه و بازار مشهود است عده ای دراین مرحله نیز خود را موظف به تمکین ندیده اند.

باور این است که از اول شیوع خفیف کرونا، اگر پروتکل های بهداشتی بادقت توسط مردم رعایت
می شد، مسلما بعد ازسپری شدن ماه ها از شیوع عمومی، در این مقطع بجای مواجهه با موج دوم و سوم شیوع، می بایست در مرحله رفع شیوع بسر
می بردیم.

این نوع تقابل عمدی بعضی از مردم  با پروتکل های بهداشتی و عدم تمکین آشکار توصیه های ذیربط دولتی، نشان از بی مهری  به منافع عمومی دارد.

اصولا  با اینگونه بی مهری های خطرناک،  و عاملین مربوطه باید با شدت عمل فوری مناسب و قانونی برخورد شود. یعنی بدین ترتیب افراد و گروه های ناقض مقررات بر رعایت پروتکلها و مقررات جاری ملزم شوند.

لزوم تفکیک پسماندهای کرونایی

وجود  پسماندهای کرونایی در دوره زمانی شیوع کرونا موضوع جدیدی است که مثل ضایعات بیمارستانی مهم می باشد. نظر باینکه در ایجاد و پخش این ضایعات افراد هم دخیل هستند، لازم است، آحاد و گروه های جامعه در دفع این ضایعات، اصول بهداشتی را رعایت نمایند.

انداختن ماسکها به زمین و ظروف زباله باید به نحوی باشد که  در دسترس عموم قرار نگیرند، و بهتر است دفع این نوع زباله ها بطریق اولا،  از راه تحویل به خودروهای ویژه جمع‌آوری پسماندهای کرونایی عملی شود.

 

دکمه بازگشت به بالا