صحت نداشتن مجوز آدامس های آلوده به الکل

خبرگزاری ارک ـ سهیل اسکندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا این مطلب را در واکنش به برخی اخبار در شبکه های مجازی مبنی بر وجود درصدی الکل در برخی آدامس ها عنوان کردو گفت: در سال های قبل مواردی از آدامس های مشکوک به داشتن الکل به ما تحویل داده شد که پس از بررسی ها مشخص شد چنین چیزی صحت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: هر فرآورده از جمله آدامس که از سازمان غذا و دارو مجوز می گیرد، حتما حلیت و بهداشتی بودن آن، تایید شده است.
وی با اشاره به آدامس های وارداتی نیز گفت: نماینده ولی فقیه در گمرک حضور دارد و تمام فرآورده های غذایی که به صورت قانونی وارد کشور می شود از این نظر مورد بررسی قرار می گیرند.
معاون اداره کل نظارت فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بر تمام تولیدات و واردات فراورده هایی که از این سازمان مجوز می گیرند، بطور کامل نظارت ویژه می شود.
اسکندری به مردم نیز توصیه کرد تا از محصولات غذایی دارای مجوز سازمان غذا و دارو (داری شماره تولید و شماره پروانه) استفاده کنند؛ ضمن اینکه محصولات وارداتی نیز باید حتما برچسب اصالت سازمان غذا و دارو داشته باشند؛ محصولات تایید شده از سوی سازمان غذا و دارو اگر موردی داشته باشند قابل پیگیری هستند.
وی تصریح کرد: در مقابله با فرآورده های قاچاق نیاز به تعامل دستگاه های انتظامی، بهداشت محیط و سازمان غذا و دارو است زیرا مرزهای آبی و خاکی ایران بسیار وسیع است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا