آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو و دانشگاه آزاد اسلامی ماکو، آزمایشگاه غذا و دارو در منطقه آزاد ماکو راه اندازی می شود.

به گزارش ارک خبر،اسلام یادگاری با اشاره به اینکه قرارداد راه اندازی آزمایشگاه غذا و دارو با هدف تقویت پتانسیل حوزه غذا و داروی منطقه و تسهیل و تسریع در انجام آزمایش نمونه های وارداتی و صادراتی کالاهای گمرکی منطقه آزاد ماکو امضا شد، افزود: این قرارداد با مشارکت ۵۱/۸ درصدی سازمان منطقه آزاد ماکو و ۴۸/۲ درصدی دانشگاه آزاد ماکوبه امضای طرفین رسید.

وی در ادامه افزود: قرار داد یاد شده در راستای شیوه نامه اجرایی ماده چهار تفاهم نامه فی مابین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و سازمان غذا و دارو منعقد شد.

مدیر غذا و دارو سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو بیان کرد: تاسیس و بهره برداری مشترک از آزمایشگاه کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، مکمل های غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی دانشگاه آزاد ماکو در ارتقای نظام سلامت منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.

یادگاری همچنین عنوان کرد:‌ در این قرارداد ساختمان، تاسیسات و تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی عمومی متعلق به دانشگاه آزاد بوده و سازمان نیز تجهیزات آزمایشگاهی تخصصی تجزیه دستگاهی شامل دستگاه کروماتوگراف مایع (HPLC)، دستگاه کروماتوگراف گازی (GC)، دستگاه جذب اتمی شعله و کوره (AAS) و دستگاه آب خالص ساز HPLC گرید را تامین خواهد نمود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا