مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان:

محدودیت های آرامستان های اصفهان با تصویب ستاد کرونا اجرایی می شود

به گزارش ارک خبر:مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: محدودیت های آرامستان های شهر اصفهان از جمله ممنوعیت برگزاری هرگونه مراسم عزاداری به جز مناسک خاکسپاری، در صورت تصویب ستاد استانی کرونا اجرایی می شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، احمدرضا مرادی اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار متوفیان و تشدید محدودیت های کرونایی به منظور حفظ سلامت شهروندان، در صورت تصویب در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، صرفا برگزاری مناسک خاکسپاری با حضور حداقلی افراد در آرامستان شهر اصفهان امکان پذیر و برگزاری مجالس ترحیم تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد شد.

وی ادامه داد: خانواده هایی هم که در غم از دست دادن عزیزان خود به آرامستان باغ رضوان مراجعه می کنند، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و با کمترین نفرات حاضر از هرگونه تجمع و ازدحام خودداری کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان افزود: همچنین خانواده های عزادار پس از انجام مناسک خاکسپاری و یا زیارت اهل قبور سریعا محل را ترک کنند و در این زمینه همکاری لازم را با مأموران انتظامات سازمان داشته باشند.

وی تصریح کرد: توزیع هرگونه خیرات و نذورات نیز در قالب مواد غذایی غیر بسته بندی در آرامستان ها ممنوع است.

مرادی بیان کرد: متوفیان کرونایی در قطعات مورد درخواست خانواده‌ها و بر اساس پروتکل های بهداشتی در عمق دو متری دفن می شوند و چنانچه از قبل برای خرید قبر اقدام کرده اند و قبور آنها در طبقه دوم باشد، نسبت به جابجایی قبور اقدام می شود.

وی اظهار کرد: دفن متوفیان کرونایی شهرستان اصفهان در آرامستان باغ رضوان انجام و چنانچه بستگان قصد خاکسپاری اموات در هریک آرامستان های شهری و یا روستایی شهرستان اصفهان را داشته باشند پس از هماهنگی با مرکز بهداشت استان اقدام می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان گفت: برای خاکسپاری اموات در آرامستان ها، همراه داشتن گواهی فوت، شناسنامه و کارت ملی متوفی الزامی است و چنانچه فوت در مراکز درمانی اتفاق افتاده باشد گواهی فوت توسط همان مرکز و یا در موارد خاص توسط پزشکی قانونی صادر می شود.

وی افزود: در صورتیکه متوفی در منزل و یا خارج از مراکز درمانی فوت کرده باشد بستگان متوفی با تماس با مرکز اعزام خودروهای حمل متوفی به صورت شبانه روزی با شماره تلفن های ۲۰ ۲۰ ۷۲ ۳۵ و یا ۱۵۳۰ برای اعزام خودرو و انتقال متوفیان به آرامستان باغ رضوان اقدام و برای صدور گواهی فوت به واحد دادپزشکی مستقر در آرامستان باغ رضوان مراجعه کنند تا پس از صدور گواهی مربوطه، متوفی تحویل سالن تطهیر شود.

مرادی بیان کرد: بعد از این مراحل به ساختمان شماره ۲ (ساختمان خدمات امور متوفیان) مراجعه و اقدامات لازم را برای انجام مراحل اداری خاکسپاری متوفیان انجام دهند.

وی افزود: از امروز تمام این مراحل از طریق نمایشگر های نصب شده در سالن‌های تطهیر و ساختمان امور متوفیان و همچنین در قسمت متوفیان در اپلیکیشن سازمان آرامستان ها که از طریق سایت سازمان و یا کافه بازار به صورت رایگان قابلیت دانلود دارد قابل مشاهده و پیگیری است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا