نقد اخبار روز * م گونش

*م.گونش

*رئیس جمهوری ایران: دولت آتی آمریکا در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد، باید کارهای بزرگی را انجام بدهد و بتواند تا حدی اشتباهات گذشته را جبران کند.

ارک – ایران و آمریکا منافع مشترک زیادی را می توانند تعریف و براساس تعاریف معین نقشه تعامل و تقابل خودرا مشخص نمایند.

دیپلماسی بهترین راه رسیدن به منافع طرفین می باشد.

 

*رویترز،: چین از احتمال اتخاذ اقدامات قانونی علیه حامیان اصلی جریان‌های جدایی‌طلب تایوان خبر داد که این می‌تواند شامل تسای اینگ ون رئیس این منطقه نیز باشد.

ارک – اگر سازمان ملل قوی باشد، بجا خواهد بود که نسبت به رفتار دولت ها با مردم و ملت ها نظارت کند. ولی متاسفانه دولت هایی مثل چین در فقدان سازمان ملل مقتدر در محدود کردن آزادیها راه افراط
می پیمایند.

 

*مهر-  جو بایدن در اولین مصاحبه خود بعد از اعلام پیروزی وی در انتخابات سوم نوامبر اعلام کرد که به رغم حضور چهره های آشنا، دولت آینده او به مثابه ادامه دولت باراک اوباما نخواهد بود، چرا که آمریکا اکنون با جهان کاملاً جدید مواجه است.

ارک- این اظهار نظر مقبول و نشانگر معقول بودن سیاست جوبایدن می باشد.

 

*پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، به تازگی از اویغورها به عنوان یک گروه آزاردیده یاد کرده است.برآورد می‌شود که حکومت چین تا یک میلیون نفر از اویغورهای استان سین‌کیانگ را به اردوگاه‌های بازآموزی فرستاده باشد.

ارک- پاپ، رهبر کاتولیک های جهان تاکنون در مورد رفتار چینی ها  با ملت ایغورهای مسلمان نظری اعلام نکرده بود که گویا نظر اخیر را در کتاب تازه خود بیان کرده است.

 

*ایسنا- استاندار آذربایجان شرقی، وحدت و همدلی در بخش‌های مختلف را رمز اصلی حل مشکلات کشور دانست و بر همکاری ویژه تمامی مجموعه‌های مختلف با یکدیگر برای خدمت به مردم و به‌خصوص ریشه‌کن کردن بیماری کرونا تاکید کرد.

ارک- تاکنون اغلب مشکلات، ناشی از نبود وحدت واقعی بوده است.

امید است کل عوامل تشکیل دهنده جامعه در ترکیب وحدت قرارگیرند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا