کاهش ۹۵ درصدی تردد مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، میزان تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان در سال جاری ۳۷هزار و ۷۳۵ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش دارد.

به گزارش ارک خبر اورجعلی علی‌زاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در مدت سپری شده از سال جاری شاهد تردد ۹۷ هزار دستگاه وسایل نقلیه سنگین باری بودند.

وی افزود: در سال جاری ۵۹ هزار کامیون که ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه از آنها ایرانی و بقیه خارجی بودند، از پایانه مرزی نوردوز در مرز مشترک ایران و ارمنستان و ۳۸ هزار دستگاه کامیون که ۱۳ هزار دستگاه ایرانی و بقیه خارجی بودند از مرز جلفا در مرز مشترک با جمهوری خودمختار نخجوان تردد کرده‌اند.

علیزاده گفت: در همین مدت میزان واردات و صادرات از پایانه مرزی نوردوز ۶۱۹ هزار و ۶۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این پایانه ۴۱ هزار تن بوده است.

وی گفت: همچنین، طی این مدت میزان واردات و صادرات کالا از پایانه مرزی جلفا ۲۵۳ هزار و ۷۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۲۲۷ هزار و ۱۰۰ تن بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا