نهادهای اطلاعاتی و امنیتی از تکرار وقوع ترورها جلوگیری کنند

دبیر شورای نگهبان از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور خواست تا با شناسایی رخنه‌ها و زمینه‌های بروز ترور شهید فخری‌زاده از تکرار وقوع آن بطور جدی جلوگیری کنند.

به گزارش ارک خبر ،آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان امروز (چهارشنبه) در جلسه این شورا با اشاره به شهادت محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی توسط ایادی استکبار، گفت: این ضایعه تلخ و ناگوار را به حضرت صاحب الزمان (عج)، مقام معظم رهبری، ملت ایران و خانواده محترم شهید تسلیت عرض می‌کنیم؛ اگرچه از این مصیبت عزا داریم، اما یقین داریم خون این دانشمند شهید موجب برکت و پیشرفت دو چندان کشور می‌شود.

وی افزود: دشمن نادان، فکر می‌کند با ترور و به شهادت رساندن دانشمندان‌مان، مسیر پیشرفت علم در کشور متوقف می‌شود در حالی که باید بداند این مسیر در همه حوزه‌های آن در ایران، نظام‌مند شده و سال‌هاست توسط انبوهی از جوانان متعهد و متخصص در حال حرکت است و حذف و ترور افراد در این مسیر نه تنها خللی ایجاد نمی‌کند بلکه بر سرعت آن می‌افزاید.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه انبوهی از شاگردان شهید فخری زاده مسیر او را ادامه می‌دهند، تاکید کرد: باید تربیت انسان‌های فاضل و متخصص ادامه پیدا کند و البته از جان آن‌ها نیز به شدت مراقبت و حفاظت شود.

آیت الله جنتی ضمن درخواست از نهادهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و دستگاه قضایی برای شناسایی و برخورد با عوامل و اوامر این ترور، از آنان خواست تا با شناسایی رخنه‌ها و زمینه‌های بروز این حادثه، از تکرار وقوع آن بطور جدی جلوگیری کنند.

وی در پایان به کسالت آیت‌الله محمد یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی اشاره کرد و گفت: هر دو نفر از شخصیت‌های بزرگ علمی، انقلابی و مردمی هستند که از خدای متعال برای آن‌ها طلب صبر و شفای عاجل دارم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا