کنترل روند پیشرفت کرونا در آذربایجان شرقی/ حضور یک دوم کارمندان

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از مردم، اصناف و کسبه استان به دلیل همراهی‌شان در رعایت محدودیت‌های کرونایی طی دو هفته گذشته گفت: روند پیشرفت بیماری کرونا در استان کنترل شد.

به گزارش ارک خبر، محمدرضا پورمحمدی صبح پنج شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا در تبریز اظهار کرد: خوشبختانه به برکت حمایت و همراهی مردم فهیم آذربایجان شرقی توانستیم از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی برسیم.

وی افزود: براساس اعلام وزیر بهداشت در بهار سال آینده واکسن تولید داخل را خواهیم داشت که این مهم به برکت وجود دانشمندان و متخصصان داخلی است.

پورمحمدی گفت: پیش بینی سازمان بهداشت جهانی برای کشور ما روزانه ۸۰۰ فوتی در پاییز بود که با اقدامات خوبی که انجام گرفت روند پیشرفت بیماری کنترل شد و توانستیم میزان مرگ و میر روزانه را از ۴۰۰ نفر به حدود ۳۰۰ نفر کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه ۲ هفته خیلی خوبی در کشور و استان سپری کردیم، اظهار کرد: با اعمال محدودیت‌ها و همراهی مردم میزان بستری‌های بیمارستانی در آذربایجان شرقی روند کاهشی پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در کشور و استان عقب ماندگی نداشتیم و اقدامات و برنامه ریزی های تا حدود زیادی پیشگیرانه بوده است و در هیچ مرحله‌ای از بهداشت، درمان و تأمین اقلام مورد نیاز غافلگیر نشدیم.

نباید در مدیریت کرونا تابع احساسات شویم

وی ادامه داد: اعمال محدودیت‌ها نشان داد که وقتی همه بخواهند، خواهیم توانست مدیریت خوبی بر روند کاهش شیوع بیماری داشته باشیم و آن را کنترل کنیم.

پورمحمدی گفت: یک سوم راه را در دو هفته گذشته طی کرده‌ایم که اگر این اهتمام ادامه پیدا کند، خواهیم توانست از وضعیت نارنجی به زرد و سپس به سفید برسیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت هوشمند مبارزه با کرونا در کشور خوب پیش رفته است، اظهار کرد: باید بر مبنای عقلانیت جمعی تصمیم گرفت و نباید تابع احساسات شویم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مدیریت کرونا در استان از متوسط کشوری بهتر است و این نشان از همراهی و همکاری مردم، اصناف و کسبه با مسؤولان دارد.

اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج

وی تاکید کرد: در بحث مقابله با کرونا موظف هستیم بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنیم و از شنبه هفته آینده در شهرهای نارنجی استان گروه‌های ۱ و ۲ و در شهرهای زرد استان نیز گروه‌های ۱، ۲ و ۳ اجازه فعالیت خواهند داشت و حضور کارکنان عادی در ادارت نیز از یک سوم به یک دوم افزایش خواهد یافت.

پورمحمدی افزود: اگر می‌خواهیم بقیه فعالیت‌ها هم پای کار آیند باید بیشتر رعایت کنیم و از عادی انگاری پرهیز شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج نیز گفت: این طرح با توجه به اینکه مساله را از مبدا شیوع کرونا که محلات و خانه‌ها می‌باشد، پیگیری و مدیریت می‌کند، اگر خوب اجرا شود، تضمین کننده اجرای بقیه طرح‌ها در راستای مدیریت و کاهش روند پیشرفت شیوع کرونا خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه پیک شیوع کرونا در فصل پاییز به خوبی مدیریت شد، ولی براساس پیش بینی متخصصان پیک زمستانی در راه است که باید همچنان آماده باشیم.

وی در خصوص نقاهتگاه‌های کرونایی استان نیز اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ تخت در نقاهتگاه‌های آذربایجان شرقی وجود دارد و در حالت آماده باش نگهداری می‌شوند تا در صورت ضرورت از این تخت‌ها استفاده شود.

روند بستری بیماران در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی سیر نزولی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: با اعمال محدودیت‌ها در ۲۱ شهرستان استان هم اکنون ۵ شهرستان استان در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌اند.

محمد حسین صومی افزود: روند بستری بیماران در بیمارستان‌های استان سیر نزولی به خود گرفته و هم اکنون حدود یکهزار و ۱۷۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ بیمار در آی سی یو و ۱۳۰ نفر نیز زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند، خاطرنشان کرد: کاهش ورود به بیمارستان به معنی کاهش بروز بیماری است.

صومی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری بسیج در استان اظهار کرد: با اجرای این طرح به دنبال افزایش انجام تست‌های روزانه و مدیریت صحیح و محله محور هستیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا