اجرای ۹۳۰ پروژه در تبریز طی سال آینده

شهردار تبریز مهمترین پروژه‌های عمرانی سال آینده شهر را تشریح کرد و پروژه فرهنگی خدماتی شهربانو در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار برای بانوان شهر را از مهمترین طرح‌های جدید دانست.

به گزارش ارک خبر،یعقوب هوشیار در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: بودجه پیش بینی شده عمرانی شهرداری در سال آینده ۲۴ هزار میلیارد تومان است که از جمله پروژه‌های عمرانی مهم سال آتی می‌توان به احداث مجموعه فرهنگی خدماتی شهربانو با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان و در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری تبریز سال آینده ۹۳۰ پروژه‌ اساسی اجرا خواهد کرد، افزود: از مجموع ۹۳۰ پروژه با رقم اعتباری ۲۳ هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان سهم مناطق ده‌گانه و مرکز ۶۲۵ پروژه معادل ۱۵ هزار و ۲۷۹ میلیارد تومان و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ۳۰۵ پروژه معادل هشت هزار و ۹۵میلیارد تومان است.

شهردار تبریز با بیان اینکه توجه به حوزه مولدسازی از جمله اقداماتی است که سال آینده در دستور کار شهرداری قرار دارد، خاطر نشان کرد: احداث واحدهای مسکونی در شهرک جوانان، ساماندهی بحث حاشیه نشینی در شمال تبریز و ساخت واحدهای مسکونی در قالب قرارگاه مسکن ارزان قیمت از جمله برنامه‌های حائز اهمیت سال آینده شهرداری است.

یعقوب هوشیار از پیش بینی بودجه احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری خبر داد و تشریح کرد: در صورت موافقت شورای اسلامی شهر، احداث ورزشگاهی با هدف برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات ورزشی بین المللی در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

هوشیار با بیان اینکه عملیات عمرانی احداث تقاطع غیرهمسطح معلم و قراملک بی وقفه تداوم دارد، ادامه داد: پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح معلم و قراملک و تقاطع حیدرآباد مطابق برنامه زمان بندی خرداد ماه سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه احداث بزرگراه ولایت جزو برنامه‌های سال آتی شهرداری قرار دارد، یادآور شد: احداث مجتمع رفاهی بهشت ماندگار، تکمیل پروژه دوکمال در منطقه پنج، طراحی پروژه فرهنگی میار میار و انتقال تئاتر شهر به این مکان، تکمیل مجتمع رفاهی ورزشی ستارخان و رفع نواقص مرکز همایش‌های بین المللی تبریز از اهم پروژه‌های عمرانی سال آینده شهرداری است.

وی با بیان اینکه از هفته آینده، هر هفته یک سالن ورزشی چند منظوره به بهره برداری می رسد، تشریح کرد: احداث نمایشگاه بین المللی در شأن تبریز جهت برگزاری رویدادهای بین المللی از جمله پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرداری برای سال آینده است که در صورت موافقت شورای اسلامی شهر اجرا می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا