نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا- آذربایجان شرقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با برگزاری دورهمی شب یلدا، شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا از دی ماه خواهیم بود.روزبه رجایی در گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: نزدیک به یک ماه است که آمار مراجعان روزانه و بستری‌های موجود در بیمارستان‌ها رو به کاهش است.

ارک – در این روزهای خطرناک اپیدمی کرونا، دورهمی چله تفریح مضر است. ولی رعایت جدایی و فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسک جزو واجبات بشمار می رود.

 

*ایسنا – مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی: شاخص کیفیت هوای تبریز امروز( دوشنبه ۲۴آذر)، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

ارک – برای حفظ سلامت و شاخص کیفیت هوای تبریز، سازمان های مسئول باید مستمرا کوشش نمایند تا شاهد هوای ناسالم نباشیم.

 

*با شیوع ویروس کرونا در دنیا بحث تولید واکسن آن مطرح بود، ویروس‌ها درمان اصلی ندارند و تنها باید بدن را برای مقابله با آن تقویت کرد. کرونا بیماری جدیدی است که طبیعتا تهیه واکسن آن به کار علمی نیاز دارد.

ارک – گویا در صورت واکسیناسیون همگانی در مورد کرونا، لزوم رعایت پروتکل بهداشتی کرونا، همچنان تا مدتی ادامه خواهد داشت.

 

*یک کارشناس اقتصادی: در کوتاه مدت و تا زمانی که اصلاحات ساختاری در بودجه صورت گیرد باید منابع بودجه را از طریق اوراق تامین کرد،ضمنا بودجه ۱۴۰۰ رکورد تورم را خواهد شکست.

ارک  – باید بدنبال دلارهای نفتی موجود درخارج هم بود.

 

*معاون فنی گمرک گفت: از ابتدای دی ماه سال جاری رجیستری گوشی تلفن همراه به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و مدت زمان انجام فرایند حضوری به کمتر از یک دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

ارک – امید است در این مرحله  سر مسافران وارد کننده  جزئی تلفن همراه  ، بی کلاه نماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا