افزایش ۱۳ برابری تقاضا برای آبیاری کم فشار در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش این سازمان برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در مصرف منابع آب از افزایش ۱۳ برابری تقاضا برای آبیاری کم فشار در این استان خبر داد.

به گزارش ارک خبر،اکبر فتحی روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که کشاورزان باید محصولات خود را بیمه کرده و با خیال راحت، محصول خود را تولید کنند، افزود: باید ترویج توسعه بیمه محصولات کشاورزی را مهم تلقی کرد و با هماهنگی صندوق بیمه، کشاورزان را به بیمه کردن محصولات تشویق کرد تا ریسک تولید کاهش یابد.

وی با اشاره به موضوع خسارت محصولات کشاورزی در اثر سرمازدگی، گفت: براساس یافته‌های علمی، سرمازدگی در این زمان معنا و مفهومی ندارد و بایستی با برنامه ریزی‌های لازم جهت جلوگیری از سرمازدگی در محل‌های پرخطر انجام شود، می‌توان با استفاده از تغذیه گیاهی مناسب، احتمال سرمازدگی را کاهش داد.

وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت جهاد کشاورزی با ستاد اجرایی فرمان امام، گفت: این یک قرارداد مهم و عملی است که یکسری تعهدات مالی برای این ستاد دارد و قرار است تا در تأمین ادوات، بذر، کود، بیمه، آموزش و پشتیبانی در کنار جهاد کشاورزی بوده و باید از این فرصت به نحو احسنت در راستای افزایش تولید محصولات کشاورزی استفاده شود.

فتحی از زحمات معاونت تولیدات دامی نیز قدردانی کرده و گفت: در مدت زمانی که کشور از کمبود پروتئین به خصوص گوشت مرغ رنج می‌برد، اقدامات انجام شده توسط این حوزه باعث شد تا در استان، قیمت‌ها سریع‌تر به حالت عادی خود بازگردد و با تأمین نهاده‌های دامی در تأمین مایحتاج جامعه به مشکل برنخورد.

وی افزود: تهیه آمارهای دقیق بخش تولیدات دامی و تحلیل آن‌ها این امکان را فراهم کرد تا تصمیم گیری و اقدامات انجام شده نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور مرغداران و دامداران استان، گفت: در هفته جاری با برگزاری جلسه‌ای باید به مشکلات و دغدغه و پیشنهادات مرغداران و دامداران رسیدگی کرده و نظرات ارزنده آنان را در راستای پیشبرد تولیدات دامی عملیاتی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر طرح پلاک کوبی دام‌ها، گفت: باید در طرح پلاک کوبی، تسریع به عمل آید تا آمار دقیقی در هنگام تأمین نهاده‌های دامی در دست باشد.

وی گفت: برخی افراد سودجو با کاربری بسته بندی محصولات و صنایع کشاورزی اقدام به تغییر کاربری کشاورزی به مسکونی کرده‌اند که باید مکان دقیق این اقدامات شناسایی شده و اقدامات لازم در برخورد با متخلفان انجام گیرد.

وی به لزوم تشکیل کمیته تأمین میوه شب عید اشاره کرد و گفت: این کمیته بایستی با کمک اتحادیه باغداران جهت برنامه ریزی تأمین میوه مورد نیاز در ایام پیک مصرف نظیر شب عید تشکیل و به موقع نسبت به خریداری میوه اقدام کند تا در صورت نیاز بازار این محصولات را برای جلوگیری از کمبود و افزایش قیمت، به بازار روانه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا