چهار ایستگاه مترو تبریز به دستور رئیس جمهور افتتاح شد

تبریز- چهار ایستگاه مترو تبریز با هزینه‌کرد ۷۵۰ میلیارد تومانی به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ارک خبر،صبح امروز طی مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان چهار ایستگاه خط یک متروی تبریز با هزینه‌کرد حدود ۷۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

گفتنی است این چهار ایستگاه در رتبه اول پروژه‌های «عمرانی و حمل و نقل» شهرداری‌های کشور از نظر «اعتباری» قرار دارد که امروز در حضور رئیس‌ جمهور به بهره‌برداری رسید.

این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه «سردار ملی» در خیابان امام خمینی (ره)، «امام حسین (ع)»، «شهید باکری» و «نور» است.

از این ایستگاه‌ها، یک ایستگاه از فاز دوم خط اول و سه ایستگاه هم از فاز سوم خط اول است و با بهره برداری از این ایستگاه‌ها تنها سه ایستگاه دیگر از مجموع ایستگاه‌های خط اول قطار شهری باقی می‌ماند که طبق اعلام مدیران شهرداری تبریز تلاش می‌شود آنها نیز نیمه اول سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

ایستگاه سردار ملی با ۱۰ هزار مترمربع زیربنا اجرا شده که برای تامین هزینه های ساختمانی، تملک و خرید تجهیزات این ایستگاه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.

ایستگاه امام حسین (ع) با زیربنای ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ضلع شمال شرقی این میدان واقع شده که برای احداث و تجهیز آن یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.

ایستگاه شهید باکری نیز با زیربنای ۷ هزار مترمربع با صرف یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی آماده بهره برداری است.

ایستگاه نور به عنوان آخرین ایستگاه خط اول قطارشهری تبریز در غربی‌ترین نقطه شهر و در منطقه لاله احداث شده و به دپوی غربی این خط متصل است که برای بهره برداری از آن با زیربنای ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی و یک میلیون و ۹۰۰ هزار یورو اعتبار ارزی هزینه شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا