ضرورت رفع موانع رفاه* نوشته محمد اشراقی

 

 

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

اگر رفاه نباشد زندگی افراد و جوامع با مشکل روبرو می شوند. اغلب ملت ها و دولت ها در تلاش یافتن راه های رسیدن به رفاه مادی و معنوی نسبی و قابل قبول می باشند.

استفاده بهینه از امکانات طبیعی، علمی،  فنی، تجاری و سیاسی می تواند هر فرد و گروهی را به بهسازی شرایط زندگی برساند. اگر فرد یا جمعی محروم در شرایط زندگی عادی یا مطلوب باشند، مسلما تحت تاثیر عوامل منفی قرار دارد. اینگونه افراد و جوامع  محروم برای بهبود شرایط خود باید نسبت به شناسائی عوامل منفی و مثبت مؤثر در زندگی خود را شناسائی کنند. و متعاقبا به حذف عوامل منفی اقدام نمایند. نهایتا سعی در بکارگیری عوامل مثبت
تامین کننده رفاه خود کوشش کنند.

استفاده بهینه از کلیه امکانات مادی ومعنوی دخیل در تامین رفاه و آسایش افراد و جوامع، یعنی اینکه هیچکدام از عوامل مؤثر نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مردم و جامعه ایران دارای امکانات مادی و معنوی زیادی می باشند. ولی علیرغم وجود امکانات ارزشمند مورد نیاز برای رفاه، اغلب مردم عادی ایران  در حال حاضرگرفتار برخی کمبود های مادی و معنوی هستند.  باور اینست که عقلای مردم و حاکمیت و دولت باید به نحو برای تامین کمبودهای مردم وجامعه چاره اندیشی نمایند.

کمبودها اگر بموقع جبران نشود، مثل بیماری ها وسعت و عمق جبران ناپذیری می یابند.

یکی از راه های مهم آشنایی با کاستی ها و
کژی های موردی و سیستماتیک، آزاد بودن گفتار و نوشتار ورفتار است. تا بیمار نتواند درد خودرا بیان کند، پزشک نمی تواند اطلاعات کافی  در مورد میزان و وسعت نفوذ بیماری در جسم و جان  بیمار  کسب اطلاعات  نماید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا