نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا – آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر افزایش نقش دانشگاه در حوزه اجرایی، گفت: باید بخش‌های اجرایی و خدماتی را تقاضامحور و دانشگاه‌ها را مأموریت‌گرا کنیم.

ارک- تازمانیکه تحقیقات حقوق محور باشد و کسی یا سازمانی بدنبال اجرائی شدن نتایج تحقیقات نباشد. نباید انتظار داشت که روند گذشته پژوهش های دانشگاهی بهبود یابد.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز از قرار گرفتن اسامی ۲۸ پژوهشگر این دانشگاه در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان، خبر داد.محمد سمیعی درگفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی انجام گرفته توسط محققان دانشگاه استنفورد بر اساس داده‌های پایگاه اسکوپوس (single calendar year 2019) در سال ۲۰۱۹، ۲۷ هیات علمی و یک دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین دو درصد دانشمندان برترجهان قرار گرفتند.

ارک  – نظر باینکه هدف از دانش آموزی و دانشمند پروری، کابیردی کردن کارهای علمی و فنی وسایر علوم وفنون است، انتظار می رود، کارهای عملی اهالی علم، فن و اندیشه نیز به جامعه معرفی گردد.

 

*ایرنا- رییس جمهوری با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تحریم بی‌اثر یا کم اثر شده و بشکند، گفت: همانطور که روز گذشته مقام معظم رهبری فرمودند، انجام این کار نباید یک ساعت به تاخیر بیفتد و دولت باید همه توان خود را برای شکستن تحریم به کار بگیرد.

ارک – امید است مسیر تلاش ها در جهت تامین رفاه عمومی باشد.

 

*ایرنا-سخنگوی وزارت امور خارجه قطعنامه ضد ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل را فاقد وجاهت قانونی خواند و رویکرد بانیان قطعنامه در استفاده ابزاری از نهادهای بین المللی برای اعمال فشار علیه ایران را محکوم کرد.

ارک- وزارت خارجه هم می تواند از ابزار نهاد های بین المللی استفاده کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا