تارتار: نبود کمک داور ویدئویی به فوتبالمان لطمات جدی وارد می‌کند

سرمربی تیم فوتبال پیکان، گفت: نبود سیستم کمک داور ویدئویی لطمات جدی به فوتبال ما وارد می‌کند و از کشورهای دیگر عقب افتادیم.

به گزارش ارک خبر ، مهدی تارتار در نشست خبری پیش از بازی برابر سایپا، راجع به نتایج لیگ بیستم اظهار داشت: امسال نتایجی رقم می‌خورد که نشان می‌دهد که خیلی بین تیم‌ها اختلافی وجود ندارد. شاید از لحاظ هزینه اختلاف زیاد باشد اما از نظر فنی فاصله چندانی وجود ندارد. با اضافه شدن مربیان جوان و با در نظر گرفتن به روز بودن این مربیان، تاکتیک‌هایی اتخاذ می‌شود که نتایج نزدیک می‌شود. برخی تیم‌ها خوب دفاع می‌کنند. برخی دیگر خوب پرس می‌کنند و بعضی دیگر ساختار هجومی قوی دارند و تنوع تاکتیکی در لیگ ما زیاد شده است. این جای خوشحالی و امیدواری دارد.

وی درباره دیدار با سایپا خاطرنشان کرد: فردا (چهارشنبه) باید با سایپایی بازی کنیم که هم جوان‌هایش باتجربه تر شده‌اند و هم کادر فنی این تیم با حضور ابراهیم صادقی، پیروز قربانی و …تجربه بیشتری کسب کرده‌اند و تیم بهتری شده‌اند و نتایجشان هم نشان می‌دهد که سال بهتری را سپری می‌کنند. هفته گذشته شکست بدی را متحمل شدیم و مصمم هستیم. بچه‌ها واقف هستند که نباید در جدول وضعیت بدی پیدا کنیم. هر جور شده باید سه امتیاز را بگیریم؛ البته احترام زیادی برای تیم سایپا قائل هستیم.

سرمربی پیکان درباره از دست رفتن سه پنالتی اخیر تیمش در لیگ گفت: این تجربه را در پارس جنوبی داشتم. فکر می کنم در یک نیم فصل پنالتی‌های ما گل نمی‌شد ولی خیلی کار کردیم. این بار اما قول می‌دهم چنین چیزی تکرار نشود و از همین هفته اگر صاحب پنالتی شویم آن را تبدیل به گل می‌کنیم. هرچند پنالتی، تخصصی است و پنالتی‌زن می‌خواهد. انشالله این مشکل مرتفع می‌شود. پنالتی‌زن ما مشخص است و هر بازی سه نفر مشخص می‌شوند. هر کدام آمادگی داشته باشند به ترتیب پشت توپ می‌روند. اما نام این بازیکنان را نمی‌توانم به زبان بیاورم.

وی درباره اشتباهات فردی بازیکنانش در دیدار برابر تراکتور اذعان داشت: ما تیم جوانی هستیم. وقتی بازیکن جوان را بازی می‌دهید باید تواناش را پس بدهید و ما هم پس می‌دهیم. ما آکادمی بسیار خوبی داریم. نزدیک ۶، هفت بازیکن ما از آکادمی هستند و این اینده باشگاه را تضمین می‌کند. مشکلی هم نیست. باید اشتباهات را به حداقل برسانیم. گرچه نیاز به کسب تجربه هم هست.

تارتار درباره اهمیت این دیدار برای مدیران ۲ باشگاه تصریح کرد: تا الان چیزی از طرف مدیران به ما منتقل نشده است. مهم این است که بتوانیم سه امتیاز این دیدار را کسب کنیم تا وضعیتمان بهتر شود.

وی درباره درگیری چند سال قبل با عبدالنبی پورخلف (داور بازی) گفت: تنش نداشتیم اما ایشان داور پشت دروازه بودند. یک پنالتی را گرفتند که کارشناسان گفتند پنالتی نبوده است. اشتباه همیشه بوده است. هم مربیان و هم بازیکنان اشتباه می‌کنند و داوران هم از این قائده مستثنی نیستند. امیدوارم این داور جوان و آینده‌دار بتواند قضاوت خوبی داشته باشد و حقی از تیمی ضایع نشود.

تارتار درباره اعتراضات شدیدی که تیم‌ها به مسائل داوری دارند بیان داشت: در کنفرانس سه هفته قبل و پیش از بازی با استقلال بود که اعلام کردم تنها راه، برخورد شدید است. جمع نمی‌بندم اما در کشور ما متاسفانه این بوده که باید زور باید بالای سرمان باشد. بی‌نظمی در رانندگی زیاد بود اما از وقتی جرایم بالا رفت همه چیز بهتر شد و نظم بالاتر رفت. تنها راهش برخورد شدید است. ورود VAR از همه مهمتر است و باعث شک و شبهه است که چرا مسوولان پیگیری نمی‌کنند. سختی دارد اما هزینه سنگینی ندارد. اعلام کنند و مجبور کنند تا باشگاه‌ها امکانات را فراهم کنند. دیگر در آن صورت کدام نیمکت می‌تواند شلوغ کند؟ از کشورهای دیگر داریم عقب می‌افتیم و عدم حضور وی‌ای‌آر بسیار تاثیرگذار است.

وی درباره تاثیر وی‌ای‌آ در بازی پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای عنوان کرد: داور متوجه اتفاقات نشد. از اتاق وی‌ای‌آر گفتند و داور با بازبینی صحنه‌ها به اشتباهاتش پی برد. دیدید که چقدر تاثیرگذار بود. وقتی در کشور ما این اتفاقت رخ می‌دهد و در برنامه‌های تلویزیونی مشخص می‌شود بازکن ناخوداگاه در ذهنش شکل می‌گیرد. مهدی شیری به توپ نرسید و ناخوداگاه دستش به سمت زدن توپ با دست رفت تا مهاجم حریف ضربه نزند. وقتی در کشور ما این اتفاقات رخ می‌دهد و نتایج دلخواه هم به دست می‌آید همین می‌شود. نبود وی‌ای‌ار لطمات جدی به فوتبال ما وارد می‌کند.

بازیکن و مربی اسبق پرسپولیس درباره عملکرد این تیم اذعان داشت: پرسپولیس کار بزرگی انجام داد و با وجود مشکلاتی که وجود داشت و برنامه فشرده‌ای که در قطر داشت و همچنین محرومیت بازیکنانش و مسائل دیگر، توانست به فینال برسد و کار بزرگی انجام دهد. چند مهره کلیدی هم رفتند و باید به کادرفنی، بازیکنان و مدیران باشگاه تبریک و خسته نباشید گفت.

تارتار در پایان درباره اینکه هتل مشترک با سایپا حاشیه‌ساز خواهد بود یا خیر گفت: بازی در شهرقدس برگزار می‌شود و مشکلی نیست که در یک هتل هستیم. چون هر ۲ طرف فوتبال جوانمردانه بازی می‌کنند مشکلی نیست. پیش از این در تورنمنت های مختلف هم شاهد این بودیم که ۲ تیم در یک هتل بوده‌اند. من می‌خواستم تیمم در هتلی نزدیک به ورزشگاه شهدای شهر قدس باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا