شش نوجوان انگلستانی به خاطر انجام حملات سایبری دستگیر شدند!

خبرگزاری ارک – احتمالا اگر شما هم از افرادی باشید که از کنسول‌های نسل هشتم مایکروسافت و سونی استفاده می‌کنند،اطلاعاتی در مورد هک شدن شبکه‌های آنلاین این دو شرکت در کریسمس 2015 را به یاد داشته باشید. این حملات که توسط گروهی موسوم به Lizard Squad انجام شده بود، به سرعت سرکوب شد اما باز هم وب‌سایت شرکت لنوو هک شد و نهایتا، اعضای این گروه یکی یکی دستگیر شدند.

حالا دستگاه‌های قانونی کشور انگلستان در خبری رسمی، اطلاعات جدیدی از دستگیری نوجوانان انگلستانی را اعلام کرده و اذعان داشته که این افراد، جزوی از نوجوانانی بودند که به گروه Lizard Squad تعلق داشتند. هر چند، بسیاری از نوجوانانی که در مورد این پرونده دستگیر شده بودند، اعلام کردند که آنها برای خرید ابزارهای طراحی شده توسط این گروه، از واحد پول Bitcoin استفاده و هدف آنها نیز تنها امنیت بالا در استفاده از سرویس اینترنت بوده است. اما اطلاعات جدیدی توسط مجله‌ی گاردین منتشر شده که می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار جذاب باشد.

روز گذشته گاردین به نقل از آژانس ملی جرم (NCA) انگلستان، اعلام کرده که نوجوانانی که به تازگی دستگیر شدند، به گروهی بزرگتر و به مراتب خطرناک‌تر با نام “Vivarium” مربوط می‌شوند. اینطور که تا کنون مشخص شده، این نوجوانان به کمک ابزارهای طراحی شده توسط گروه لیزارد اسکوآد، اقدام به هک کردن و انجام حملات سایبری به وب‌سایت چندین خرده‌فروشی اینترنتی (که هنوز نام آنها اعلام نشده)، سایت شرکت‌های صنعت بازی‌های رایانه‌ای، چندین روزنامه و یک مدرسه، کرده‌اند.

همچنین اسم هیچ کدام از این نوجوانان اعلام نشده اما محدوده سنی آنها بین 15 تا 18 سال بوده و در شهرهای مختلفی از کشور انگلستان سکونت دارند. مورد جالبی که وجود دارد، این است که حتی از دو نفر از این نوجوانان، بازجویی‌هایی تحت احتیاط به عمل آمده است.

NCA اذعان داشته که افرادی که در این راه قدم گذاشته و تصوراتی اشتباه از دنیای هک کردن و حملات سایبری دارند، باید اطلاعات کافی از این مسیر داشته و افرادی که در مورد آن نیز هیچ اطلاعی ندارند، تحت آموزش قرار بگیرند.

دکمه بازگشت به بالا