ابداع سیم نازکی که در رگ های مغزی حرکت می کند

محققان سیمی نازکتر از موی انسان ابداع کرده اند که قابلیت مسیریابی و حرکت در رگ های مغز را دارد. این رگ با جریان خون حرکت می کند.

به نقل از دیلی میل، یک سیم نازک تر از موی انسان طراحی شده تا در رگ های خونی مغز مسیریابی کند.

این ابزار به پزشکان کمک می کند به بخش هایی از بدن دسترسی یابند که با استفاده از روش های فعلی ممکن نیست.

محققان سوئیسی این ابزار را ابداع کرده اند که با استفاده از جریان خون بیمار مسیر در رگ ها حرکت می کند و فشار بر دیواره رگ ها و در نتیجه احتمال سوراخ شدن آنها را کاهش می دهد. آنها امیدوارند با استفاده از این روش بتوانند به پیشرفت های بیشتری در حوزه درمان های عصب شناختی دست یابند.

ابزارهای فعلی شامل یک کاتتر است که از طریق ریه یا ران پا وارد رگ شریان می شود. سپس سیم در بدن جابه جا می شود.

این امر سبب می شود سیم گاهی اوقات گیر کند و  رگ سوراخ شود. در نتیجه خونریزی داخلی به وجود می آید و دسترسی به آن غیر ممکن است.

محققان معتقدند با استفاده از جریان خون در رگ ها می توان این فرایند را ساده تر کرد. درهمین راستا نمونه اولیه ای ساخته اند که به اندازه ای محکم است که شکل خود را حفظ می کند اما همزمان انعطاف پذیر است و می توان آن را خم کرد.

این روش کاملا به جریان خون وابسته است. هنگامیکه در آزمایشگاه پمپ خاموش شد، حرکت سیم نیز متوقف شد. همچنین می توان با استفاده از آهنربا این دستگاه را در تقاطع ها راهنمایی کرد.

در این روش به جای استفاده از یک سیم که به طور دستی وارد رگ می شود، می تواند یک میدان مغناطیسی کوچک خارج از بدن ایجاد کرد که سیمی را در مسیر درست هدایت می کند.

همچنین محققان  مسیریابی این سیم در رگ های کوچک گوش یک خرگوش را بررسی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا