ارائه ۵۶ هزار گواهی کسر اقساط مستمری بگیران تامین اجتماعی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که در پی شیوع کرونا و از ابتدای سال جاری، ۵۶ هزار گواهی کسر اقساط مستمری بگیران تامین اجتماعی، به ویژه برای افراد مسن به طور غیرحضوری ارائه شده است، گفت: هماهنگی‌های لازم در این زمینه با تمامی بانک‌ها نیز انجام شده و گواهی کسر اقساط صادر شده توسط سازمان را می‌پذیرند.

به گزارش ارک خبر به نقل از ایسنا،جعفر سمساری با اشاره به خدمات غیرحضوری سازمان و رونمایی از استعلام دریافت مستمری و بیمه‌شده در هفته اول آذر ماه، گفت: پیش‌تر، بیمه شده و مستمری بگیر برای دریافت استعلام وضعیت ارتباط بیمه ای خود مجبور به مراجعه‌ی حضوری به شعب می‌شد، ولی اکنون از طریق این سامانه، نیازی برای دریافت پاسخ استعلام به صورت مراجعه‌ی حضوری نیست.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۲۰ هزار مکاتبه از طریق استعلام دریافت مستمری و بیمه‌شده اعلام می‌شود.

سمساری با اشاره به اجرای طرح درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق نیز گفت: برخی از سوابق به صورت کسری از ماه است و کسانی که به طور نیمه وقت شاغل هستند، حق بیمه آنان به صورت کسری از ماه پرداخت می‌شود؛ اگر این افراد بیمه پرداز سازمان باشند، می‌توانند با انعقاد قرارداد از این سرویس استفاده کرده و مابقی روزهای ماه را خود پرداخت کنند.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد و دریافت بر خط بیمه اختیاری، گفت: هر فردی که ۳۰ روز سابقه‌ی پرداخت حق بیمه و یا سابقه خدمت سربازی داشته باشد، می‌تواند قرارداد بیمه اختیاری با سازمان منعقد کند.

وی بیان کرد: از هفته‌ی چهارم آذرماه این امکان فراهم شده تا کارفرمایان جزییات پرونده‌ی مطالباتی خود را مشاهده کنند، به عنوان مثال فردی که کارخانه‌دار است، می‌تواند وضعیت بیمه پردازی بیمه شدگان خود را با جزئیات محاسبات در سامانه مشاهده کند؛ این امکان نیز فراهم شده که اعتراض خود را به صورت غیرحضوری به سازمان ارائه داده و نسبت به تعیین زمان رسیدگی به اعتراض خود اقدام نماید.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با اشاره به ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده‌ی اصلی، گفت: پیش‌تر، بیمه شده مجبور به ارائه مدارک به صورت حضوری بود، اما اکنون به صورت غیرحضوری و با بارگذاری مدارک در سیستم، می‌تواند افراد تبعی خود را تحت پوشش قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا