شهرداری‌ها بیشترین بدهی را به تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی دارند

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام کرد: شهرداری های این استان بیشترین میزان بدهی را به این مجموعه دارند که رایزنی ها برای پرداخت آن طی ماه های اخیر با موفقیت همراه بوده است.

به گزارش ارک خبر،یونس دباغ صادقی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ، مجموع بدهی های سازمان، ارگان ها و نهادهای مختلف دولتی، غیردولتی عمومی و بخش خصوصی به تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: تامین اجتماعی برای دریافت مطالبات خود مسیر تعامل و همگرایی را در پی گرفته است و تاکنون نیز با برگزاری جلسات مختلف به راهکارهای مناسبی در این رابطه رسیده ایم.

وی با بیان اینکه این میزان بدهی به تامین اجتماعی آذربایجان شرقی انباشت از سال های گذشته بوده است، یادآور شد: تعدادی از دستگاه ها بدهی انباشته حدود ۲۵ تا ۳۰ ساله دارند که شهرداری ها در این زمینه رتبه نخست را دارند.

به گفته وی تامین اجتماعی استان تاکنون با ۳۰ درصد مجموعه های دولتی، غیردولتی عمومی و بخش خصوصی برای پرداخت بدهی های خود به توافقات کلی رسیده و نحوه پرداخت ها تعیین تکلیف شده است.

وی مشکلات اقتصادی جامعه و رشد تورم را یکی از دلایل اصلی انباشت بدهی های مختلف به سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: بر همین اساس این سازمان با درک مشکلات کنونی کشور به هیچ عنوان برای دریافت مطالبات خود به سمت اقدامات قهری نمی رود و اساس کار خود را بر مبنای تعامل و رایزنی قرار داده است.

صادقی پور با اشاره به وجود ۵۷ هزار کارگاه بزرگ، کوچک و متوسط در آذربایجان شرقی ، تعامل با این تعداد واحد را یکی از مهمترین و سخت ترین اقدامات تامین اجتماعی برشمرد و گفت: تلاش برای جلوگیری از تضییع حق و حقوق کارگران یکی از اهداف اصلی سازمانی و تعریف شده ما است.

۵۸ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

وی با اعلام اینکه بالغ بر ۷۵۲ هزار نفر بیمه‌ شده اصلی و نزدیک به ۲۲۵ هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی و با احتساب افراد تبعی آنها ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار نفر شامل ۵۸ درصد جمعیت چهار میلیونی آذربایجان شرقی تحت پوشش تأمین‌ اجتماعی هستند، گفت: تامین منابع لازم در جهت ایفای به‌هنگام تعهدات سازمانی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نیازمند دستیابی به منابع پایدار مالی و نیز رشد تولید و اشتغال است.

صادقی پور ادامه داد: در این زمینه انجام تغییرات ساختاری و اصلاحات در برخی قوانین از جمله قانون مشاغل سخت و زیان‌آور لازم است که در این راستا همدلی و همراهی شرکای اجتماعی در جهت تحقق برنامه‌ها و اهداف سازمان اجتناب ناپذیر است.

وی ناترازی منابع را بزرگترین و مهمترین چالش سازمان تامین اجتماعی دانست و با اشاره به اینکه برخی تصمیمات در سال های گذشته عامل اصلی بروز و ظهور و انباشت این مشکلات شده است، گفت: دولت سیزدهم با تغییر رویکردها سعی وافری برای رفع چالش ها در سازمان تامین اجتماعی کرده است که افق های روشنی را پیش روی سازمان می گشاید.

صادقی پور اظهار کرد: طی ۲۲ ماه اخیر اتفاقات بسیار مثبت و خوبی در سازمان تامین اجتماعی و حوزه های اقتصادی، بیمه ای و درمانی رخ داده است.

وی مجموع بیمه شدگان اصلی آذربایجان شرقی را ۷۵۲ هزار و ۴۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۸۵۷ نفر نیز به عنوان افراد تبعی زیر پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

صادقی پور تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۲۲۴ هزار و ۸۷۱ نفر اعلام و اضافه کرد: در این حوزه نیز تعداد ۱۷۰ هزار و ۸۹۳ نفر به عنوان مستمری بگیر تبعی زیر پوشش و حمایت تامین اجتماعی استان قرار گرفته اند.

به گفته وی شهرستان تبریز به عنوان بزرگترین شهر استان یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۱۹ نفر افراد زیر پوشش دارد که ۷۰ درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دهد.

صادقی پور تعداد مستمری بگیران بازنشسته تامین اجتماعی آذربایجان شرقی را ۱۳۷ هزار و ۱۷۷ نفر اعلام و اضافه کرد: علاوه بر این افراد، در حال حاضر تعداد ۵۷ هزار و ۶۶۷ نفر فوت شده و هفت هزار و ۸۳۸ نفر از کارافتاده از این سازمان مستمری دریافت می کنند.

صادقی پور با بیان اینکه اکنون ۲۸ واحد بیمه ای، ۶ شعبه اقماری، ۱۳ کارگزاری، ۱۷ واحد درمانی ملکی و ۲۱۰ واحد درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی آذربایجان شرقی همکاری دارند، گفت: واحدهای درمانی ملکی این سازمان شامل ۲ باب بیمارستان در تبریز و تعداد ۱۵ درمانگاه در شهرهای مختلف است و در حوزه واحدهای درمانی طرف قرارداد نیز تعداد ۴۵ بیمارستان، ۱۰۷ درمانگاه و ۵۵ مرکز بهداشتی و درمانی به مردم آذربایجان شرقی خدمات می دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا