کابل‌های مسی فشار ضعیف آذربایجان‌شرقی تبدیل به خودنگهدار می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی از آغاز تبدیل شبکه ها و کابل‌های لخت مسی به کابل‌های خود نگهدار خبر داد و افزود: در ۲.۵ سال آینده کل کابل‌های لخت مسی فشار ضعیف استان تبدیل به کابل‎های خودنگهدار می شود.

اکبر فرج نیا  اعلام کرد: از هشت هزار کیلومتر شبکه برق استان سه هزار کیلومتر تعویض شده است و پنج هزار کیلومتر باقی مانده نیز به کابل روکش دار تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: کابلهای خود نگهدار دارای هادی آلومینیومی و عایق پلی اتیلن شبکه ای یا  کراس لینک می باشند و برای نصب این کابل ها بر روی پایه ها نیاز به یک سیم نگهدارنده می باشد که جنس این سیم برای کابلهای فشار قوی از فولاد و برای کابلهای فشار ضعیف از آلیاژ آلومینیوم می باشد.

مدیرعامل توزیع برق آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این اقدامات علاوه بر پایداری شبکه برق و زیبایی شهری از سرقت کابل که افزایش یافته است ممانعت خواهد کرد.

وی با بیان ایینکه امسال سه هزار و ۶۵۰ تفاهم نامه همکاری برای مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف برق بین بخش صنعت و کشاورزی استان منعقد شده است، اظهار کرد: از این تعداد تفاهم نامه یکهزار و ۱۱۰ مورد مربوط به بخش صنعت و ۲ هزار و ۷۹ مورد مربوط به کشاورزی است.

وی افزود: بر اساس این قراردادها ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پاداش کاهش مصرف به صاحبان صنایع بخش کشاورزی و صنعت در قبض آبان ماه امسال آنها اعمال شده است.

فرج نیا گفت: در صورت موافقت بانک های استان و ارایه تسهیلات مورد نیاز که وزارتخانه آن را تضمین می کند می توانیم بسیاری از طرح های شرکت توزیع برق استان را اجرایی کنیم یا به پایان برسانیم.

کارگاه تعمیر ترانس برق در آذربایجان شرقی افتتاح شد

فرج نیا همچنین از افتتاح کارگاه تعمیر ترانس برق در استان خبر داد و گفت: تعمیر ترانس های برق با فن آوری داخلی در کوره خشک انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵میلیون تومان هزینه برای هر ترانس لازم است، اعلام کرد: ۲۸۰ ترانس معیوب در آذربایجان شرقی وجود دارد که در واقع با این گونه تعمیرات در استان ۶۰ درصد صرفه جویی می شود.

به گزارش ایرنا،  شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به غیر از شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر در سایر ۱۹ شهرستان استان و ۳۵ شعبه خود در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا