نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری تبریز با تایید خروج یکی از واگن‌های قطار شهری در تبریز، گفت: صبح امروز، یکی از واگن‌های قطار شهری تبریز در حال طی مسیر در ایستگاه در حال ساخت قونقا از ریل خارج شده است.

ارک- اعمال دقت در ایمن سازی فعالیت قطار شهری مهم و ضروری می باشد.

 

*ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: با استفاده از روش‌های علمی، نظارت و بازرسی‌های کنترل بازار در استان هوشمندسازی و نظام‌مند می‌شود.

ارک- اعمال نظارت سنتی یا هوشمند بسیار مهم و ضروری است. زیرا نبود نظا رت مستمر ونزدیک باعث افزایش سوء استفاده متخلفان می شود.

 

*ایسنا-آذربایجان شرقی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم صنعتی سازی بخش فرهنگ و تولید انبوه کالاهای فرهنگی، گفت: اغلب هنرمندان، اقدام به تولید کالاهای لوکس می‌کنند، در حالی که این امر خلاف بحث صنعتی سازی هنری است و قابل قبول برای عموم اقشار جامعه نبوده و فقط مختص گروه خاصی از جامعه می‌شود.

ارک – صنعتی سازی تولیدات هنری و فرهنگی ممکن است در عمومی کردن تولیدات موثر باشد، ولی تولید هنر و فرهنگ در حالت کنونی می تواتند با سیستماتیک کردن توزیع نیز مفید واقع گردد.

 

*دستور اول جلسه این هفته به لایحه شهرداری تبریز درخصوص بررسی متمم و اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۸شهرداری تبریز شامل مناطق، مرکز،سازمان ها و شرکت های وابسته اختصاص داشت.

ارک – مسلما ایجاد تاخیر در بررسی بودجه عللی دارد، توجه به مشکلات موجد این تاخیر نیاز به بررسی عمیق تر و چاره اندیشی برای عدم تکرار دارد.

 

*حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران اظهار کرد: دولت آقای روحانی یکی از شعارهایش در مورد حل معضل آلودگی هوا بود اما متاسفانه به این موضوع توجه نشده است. ما معتقد هستیم برای حل این مشکل راهکارهایی وجود دارد که می‌توان با اتخاذ این راهکارها تا حدودی به حل معضل آلودگی کمک کرد.

ارک- بنظر می رسد اجرای سیستم اداری و اجرائی غیر متمرکز و تفویض اختیار و مسئولیت ها، راه چاره ای هم برای حل مشکل آلودگی هوای تهران و سایر شهرها می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا