نگاهی گذرا به مشکلات کشور* نوشته محمد اشراقی

 

 

*مدیرمسئول – محمّد اشراقی

مشکلات ریز و درشت زیادی در کشور وجود دارد.

هرکدام از مشکلات کشور با توجه به زمینه، اهمیت، علت، و منشا ایجاد، باید مورد توجه  مسئولین ذیربط قرارگیرند. مشکلات دارای  ریشه های  مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی می باشند.

مشکلات هم مثل بیماریها قابلیت  پیشگیری و معالجه دارند.

باور اینست که اگر در کشور و جامعه  شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مناسب باشد، تعداد،  ابعاد و عمق مشکلات  قابل تحمل می شوند و با سرعت حل می گردند.

وضعیت زندگی مردم جوامع معمولا با امکانات مادی و معنوی ، آگاهی  علمی، فنی و صنعتی و شیوه های مدیریتی و سیاسی کشور ارتباط مستقیم دارد.

بنابراین علل توفیقات و شکست های جوامع را باید در کمبود امکانات مادی و معنوی و یا در نبود،  قوت و ضعف بعضی از موارد فوق جستجو کرد.

مدیریت جوامع از نظر بسیاری از جنبه ها با اداره یک خوردو می تواند مقایسه شود.

خودروی دارای ساختار تازه، سیستم نرم افزاری خوب و هوشمند و مواد مصرفی مناسب و راننده ماهر مسلما کارکرد مطلوب و بدون مشکل خواهد داشت.

مسئولین جامعه اصولا باید امکانات جامعه را شناسایی و برای کارکرد مطلوب عوامل  بالقوه آن راهکارهای مناسب تامین نمایند، تا خروجی مدیریت اعمال شده مثبت و مفید باشد و از مقدار وتعداد آسیب و مشکلات قدیم وجدید آن کاسته شود.

اگرمردم و مسئولین  کشورها و جوامع وصاحبان  سازمانها و ادارات در مورد اداره محل کار و زندگی خود  با آگاهی، هوشیاری و اصول علمی رفتار نکنند، نه تنها از کمیت و کیفیت مشکلات موجود کاسته نمی شود، بلکه روز به روز مشکلات بیشتر هم می گردد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا