نقد اخبار روز *م.گونش

 

*ایرنا- یورش شورشیان امریکا به ساختمان کنگره که شماری کشته و زخمی برجای گذاشت، پرسش های اساسی را در محافل سیاسی و کارشناسان در زمینه ضعف های اساسی قانون و خودکامگی قدرت را به نمایش گذاشته و مقامات امریکایی ترامپ را مسوول اصلی آن می دانند.

ارک – براساس نظر عده ای انتخاب ترامپ به ریاست خصوصیات و چهار سال تبلیغات معترضانه وی از عوامل دو قطبی شدن جامعه آمریکا ونهایتا باعث بروز شورش ها شده  است.

 

*ایرنا – شورش هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن و اشغال ساختمان کنگره از سوی آنها منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن دهها تن شد.

ارک – شورشهای هوادارانش غیر عاد ی است.

 

*مهر-خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) در گزارشی به مناسبت هفتم ژانویه برابر با روز شهید فلسطینی اعلام کرد: از روز اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۰ هزار فلسطینی به شهادت رسیده اند که ۱۱ هزار نفر آنها مربوط به انتفاضه دوم تا به امروز است.

ارک – ضمن همدردی با مردم فلسطین  و تقدیر از شهدا، آرزو می شود که وضعیت نابسامان مردم فلسطین روزی به پایان برسد.

 

*رئیس جمهور گفت: دیدید در آمریکا چه اتفاقی افتاد. آنچه دیدیم نشان داد دموکراسی غربی چقدر فشل و سست است و بنیان قوی ندارد و متاسفانه علی‌رغم پیشرفت علمی یک آدم پوپولیست آمد و چه ضربه های بزرگی به کشورش و منطقه ما زد.

ارک – این دموکراسی است که در اثر عکس العمل مناسب،  پوپولیست را از کاخ سفید و اکثریت سنا را به دمکرات ها بخشید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا