انتخابات آمریکا نشانه شکست تفکر لیبرال دموکراسی

تبریز- امام جمعه تبریز انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را نشانه ماهیت متضاد در حاکمیت این کشور و شکست تفکر لیبرال دموکراسی دانست.

به گزارش ارک خبر،حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: رسانه‌های غربی در تلاش هستند که وقایع پیش آمده در طول چند ماه گذشته آمریکا را در چارچوب رقابت‌های رایج میان احزاب سیاسی و طرفداران آن‌ها جلوه دهند، اما عمق و گستره این رخدادها به روشنی از ماهیت پیچیده و سراسر تضاد و تناقض حاکمیت آن کشور حکایت دارد.

وی گفت: برای کشوری که مدعی رهبری تفکر لیبرال دموکراسی در جهان است و طی سال‌ها با بهره‌گیری از مجموعه ظرفیت‌های سیاسی، نظامی، امنیتی، تبلیغاتی و رسانه‌ای خود در تلاش برای تبدیل کردن لیبرال دموکراسی به یک فرهنگ و رویه غالب در جهان است ایجاد این شرایط به‌هیچ وجه در چارچوب یک رخداد انتخاباتی قابل تفسیر و پذیرش نیست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم از کنگره آمریکا به عنوان نماد تفکر لیبرال دموکراسی غرب یاد کرد و گفت: کنگره آمریکا در حالی که با حضور نمایندگان مجلس و سناتورهای سنا سرگرم انجام یکی از مهمترین وظایف خود یعنی بررسی الکترال‌های رئیس جمهور منتخب بود که به یکباره و در مقابل دیدگان مردم جهان به میدان جنگ و درگیری مسلحانه و خونریزی مبدل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با گرامی داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس گفت: دشمن با ترور شهید سلیمانی نتوانست وی را از بین ببرد بلکه عظمت این شهید والامقام و تفکر او بیش از گذشته در جهان مطرح شد.

امام‌جمعه تبریز از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان چهره بین المللی مقاومت و یک انقلابی تمام عیار یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به رحلت آیت الله مصباح یزدی گفت: این عالم بصیر، متفکری برجسته و دارای سطوح بالای علمی، معنوی و اخلاص و تقوا بودند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مناسبت‌های تقویمی، قیام ۱۹ دی مردم قم را یکی از مقاطع مهم تاریخی ملت ایران دانست و گفت: ۱۹ دی ماه یک نقطه درخشنده در تاریخ انقلاب ما بود و زمینه ساز قیام‌های مردمی خصوصاً قیام ۲۹ بهمن تبریز شد که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا